۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۷۳۹۱۶۹
صدور انقلاب ۶؛

اصل صدور انقلاب، جهاد تبیین است

اصل صدور انقلاب، جهاد تبیین است
دشمن چون می‌دانست که اصل فعالیت های اسلامی، تبیین است با جنجال انداختن بر سر صدور انقلاب مانع از این شد که ما حرف انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، تفاوت صدور انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها در این است که اگر مغزها، بازوان و سر انگشتان فعال فرهنگی اسلامی در زمان و مکان مناسب کار به جا و شایسته انجام دهند و معارف ناب اسلام و حرف های پاک و شیرنی که اسلام دارد را به گوش جهانیان برسانند و سبک جدید زندگی را به آنها نشان بدهد، مردم دنیا با آغوشی باز می پذیرند.

اما انقلاب های دیگر مانند حکومت شوروی در گذشته، سعی دارند با سازمان دهی از طریق پخش جزوه، تجربه تشکیلاتی و پول، انقلاب خود را صادر کنند و در تاریخ شاهد هستیم که زمانی در ایران توسط حزب توده حکومت شوروی تبلیغ می شد و با امکانات فروان، پول و جزوه درسی می‌خواستند که این شیوه حکومت گسترش یابد.

اصل صدور انقلاب؛ جهاد تبیین است

این شیوه از تلاش انقلاب های دیگر کشورها باعث شد که معنای «صدور انقلاب» در دنیا مساوی با خشونت و تلاش برای سرنگونی دولت ها معرفی شود و کشور استعماری برای حفظ، امنیت و ادامه دادن به شیوه استعماری خود، جنجال به راه انداختند تا نوع نگاه بدی در جهان نسبت به «صدور انقلاب» شکل بگیرد و باعث شود تا عده ای در داخل کشور از هدف انقلاب که گسترش عدل و انسانیت در دنیا بود کوتاه بیایند و از کار فرهنگی و بیان معارف ناب اسلامی دست بکشند.

دشمن این جنجال را به راه انداخت تا ما حرف نزنیم چون می‌دانست که محور تفکر و اساس فعالیت های اسلامی تبیین و بیان است و درباره قرآن کریم تعبیر «هذا بیان للناس» بیان گفته شده است، بیان یعنی روش کردن و تبیین است و در مورد علما این تعبیر از قرآن کریم آمده است «لتبیننه لناس و لا تکتمونه» یعنی حقیقت را بیان کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره فرمودند: عزیران من به شما عرض کنم که این کلک را نخورید و حرف اسلام را اشتباه برداشت نکنید، معنای آن (صدور انقلاب) این نیست که ما یک گروه در آنجا تشکیل دهیم تا علیه حکومت اقدام کند.

به ما چه که بکنند یا نکنند! مگر ایده و هدف ما این است که فلان رژیم بماند یا برود؟ اصلا به ما ربطی ندارد، هدف ما این است که این پیام، هدف و حقیقت را که پاکیزه ترین و روشن ترین تفکر درباره جهان و تکریم انسان است به مردم بگوییم و بگوییم برای اداره زندگی مردم، تنها راهی که اسلام می پسندد راهی است که آن را هدایت الهی معین کرده است. [1]

استعمارگران و دشمنان می دانستند که کشور ایران به کمک مدیران مسئول، دلسوز و مردم اگر آباد شود و رفاه و برخورداری از عدالت اجتماعی برای همه مردم به فراهم شود، ایران اسلامی به عنوان الگو برای سایر کشورها معرفی می شود و «صدور انقلاب» رخ خواهد داد؛ به همین خاطر در ابتدای انقلاب جنگ را بر ملت ایران تحمیل کردند تا جلوی رشد و پیشرفت کشور را بگیرند یا حداقل فرآیند پیشرفت را به تاخیر بیاندازند.

حفظ انقلاب اسلامی نیاز به برطف کردن مشکلات مردم دارد و همه مدیران و حتی خود مردم  وظیفه دارند که به این انقلاب کمک کنند و کسی تصور نکند که از این انقلاب طلبکار هستیم، نخیر به فرموده قرآن که می فرماید «يَمُنُّونَ عَلَيْكَ أَنْ أَسْلَمُوا ۖ قُلْ لَا تَمُنُّوا عَلَيَّ إِسْلَامَكُمْ ۖ بَلِ اللَّهُ يَمُنینُّ عَلَيْكُمْ أَنْ هَدَاكُمْ لِلْإِيمَانِ» همه ما به این انقلاب بدهکار و مدیون نعمت اسلام هستیم.

 

.......................................

[1] بیانات رهبر معظم انقلاب 1375/5/16

ارسال نظرات