۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۷۳۸۹۴۷
امام جمعه موقت کاشان:

هدف اصلی عزاداری توجه به پیام‌های عاشورا است

هدف اصلی عزاداری توجه به پیام‌های عاشورا است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار تأکید کرد که شور حسینی و گریه برای امام حسین(ع) مقدمه‌ای برای زنده نگهداشتن پیام‌های عاشورا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز در مراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، به برخی از دریای پیام‌های قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: گریه برای امام حسین (ع) و شور حسینی لازم است و مجالس امام حسین نباید بی روح باشد، اما مجالس امام حسین (ع) باید همراه با آگاهی و معرفت باشد.

وی افزود: شورحسینی و گریه برای امام حسین (ع) مقدمه‌ای برای زنده نگهداشتن پیام‌های عاشورا است، اما هدف اصلی از مجالس عزاداری و گریه برای امام حسین (ع) توجه به پیام‌های عاشورا است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه دشمن توان مقابله با مجالس عزاداری امام حسین (ع) را ندارد، گفت: امروز دشمن تلاش می‌کند مجالس عزاداری امام حسین (ع) را از محتوا تهی کند تا پیام امام حسین (ع) منتقل نشود و تأثیرگذار نباشد.

وی ادامه داد: امروز نیز دشمن همین برنامه‌های را برای انقلاب اسلامی طراحی کرده است تا پیام انقلاب اسلامی به خارج از مرز‌های ایران نرسد.

حجت الاسلام اسلامی تبار حرکت امام حسین (ع) را یک حرکت همه جانبه دانست و با اشاره به اینکه حرکت امام حسین (ع) در برگیرنده همه ابعاد زندگی مسلمانان است، اظهار داشت: مسلمان واقعی کسی است که هم ارتباط خوب با خدا و هم ارتباط صحیح با بندگان خدا و هم بعد سیاسی صحیحی در زندگی خود داشته باشد.

به گفته وی یکی از مهمترین ارکان جامعه و اجتماع موضوع حکومت است و اسلام به شدت در موضوع حکومت حساس است، از این امام حسین (ع) برای عاشورا همه موضوعات را در نظر گرفته است.

امام جمعه موقت کاشان از قیام امام حسین (ع) به عنوان یک قیام توحیدی، اعتقادی، معنوی و فرهنگی نام برد و ابراز داشت: قیام امام حسین (ع) یک قیام اخلاقی و سیاسی است.

وی ادامه داد: بُعد معنوی و توحیدی امام حسین (ع) همان حرکات حضرت است که شب عاشورا اهل تقاضا نبود که یک شب را از دشمن مهلت بخواهد، از این رو حضرت به دشمن حمله کرد تا خود را به آب برساند تا از دشمن طلب آب نکند.

حجت الاسلام اسلامی تباربا اشاره به اینکه فلسفه قیام امام حسین (ع) بُعد توحیدی این قیام بود، گفت: امام حسین (ع) به دلیل عشق و معرفت به خدا قیام کرد و توانست این مصیبت بزرگ را تحمل کند.

به گفته وی امام حسین (ع) با قیام توحیدی خود با شعار آنچه را که خدا رضایت داشته باشد اهل بیت (ع) نیز رضایت دارد پیام بزرگی به بشریت داد تا همه کار‌ها برای رضایت خدا باشد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات