۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۷۳۸۹۰۹
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

دفاع از دین، راه نجات انسان

دفاع از دین، راه نجات انسان
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: برای قرار گرفتن در این دایره و مسیر امام حسین(ع) باید بصیرت دینی همراه با عمل داشته باشیم و در حد توانایی خود از دین دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح روز عاشورای حسینی در مراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، نداشتن بصیرت را مهمترین ویژگی اسلام اموی دانست و گفت: جهل و نادانی، عدم شناخت و نداشتن بصیرت در اسلام اموی سبب شد تا مقابل اسلام ناب و حقیقی صف آرائی کنند.

وی یکی از دستاورد‌های نهضت امام حسین (ع) را تفکیک اسلام واقعی از اسلامی اموی دانست و با بیان اینکه دنیا با نهضت امام حسین (ع) با اسلام واقعی آشنا شد، افزود: دستاورد مدعیان اسلام بی بصیرت و اسلام اموی، اسلام منهای سیاست و همراهی با ظالم و حامی ظالم است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه هیچ وجه اشتراکی بین دو لشکر امام حسین (ع) و لشکر یزید در کربلا وجود نداشت، اظهار داشت: در جبهه لشکر یزید هیچ نقطه روشنی وجود نداشت و در لشکر امام حسین (ع) نیز هیچ نقطه تاریکی وجود نداشت.

وی به برخی ویژگی‌های لشکر امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: لشکر امام حسین (ع) دیندار محض بودند، اما لشکر مقابل با اینکه خود را مسلمان می‌دانستند و نماز می‌خواندند و قرآن می‌خواندند، اما دین نداشتند.

حجت الاسلام اسلامی تبار از دین دانی و دین شناسی و دین داری به عنوان سه رکن اصلی نجات انسان در دنیا و آخرت نام برد و افزود: انسان برای نجات خود باید اعتقادات صحیح داشته باشد و به لوزام دین پایبند باشد و واحبات را انجام و از محرمات پرهیز کند.

وی سومین مرحله راه نجات انسان را دین بانی و دفاع از دین دانست و ابراز داشت: انسان علاوه بر دین دانی و دین شناسی، برای کامل شدن دو مرحله قبلی باید از دین خود دفاع کند و دفاع از دین نیز همان امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: عزت و مقام اصحاب امام حسین برای این بود که هم دین شناس بودند و هم دین دار بودند و هم برای دفاع از دین مبارزه کردند و به شهادت رسیدند و در این در عرصه قمر بین هاشم پرچمداربود.

وی با بیان اینکه برای قرار گرفتن در این دایره و مسیر امام حسین (ع) باید بصیرت دینی همراه با عمل داشته باشیم و در حد توانایی خود از دین دفاع کنیم یادآور شد: ملت ایران در دفاع از دین درخشید و انقلاب اسلامی و حماسه دفاع مقدس برای دفاع از دین بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: با اینکه امام حسین در کربلا بیعت خود را اصحاب برداشته بود، اما اصحاب امام حسین هم بصیرت در دین داشتند و هم عمل به دین کردند و هم از دین دفاع کردند و در دین خود ثابت قدم ماندند تا به شهادت رسیدند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات