۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۷۳۸۲۷۶
به رسم آیه‌ها؛

تبلیغ؛ وسیله رسیدن به اهداف دین

تبلیغ؛ وسیله رسیدن به اهداف دین
رهبر معظم انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه پیرامون اهمیّت تبلیغ در حوزه علمیه به آیاتی از قرآن اشاره کردند که در این جدول مرور می شود.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور (۱۴۰۲/۰۴/۲۱) پیرامون اهمیّت تبلیغ در حوزه علمیه به آیاتی از قرآن اشاره کردند که این آیات و بیانات رهبر انقلاب درباره آنها در این جدول مرور می شود.

رهبر معظم انقلاب می فرمایند: امروز نگاه رایج در حوزه‌های علمیّه این است که تبلیغ در مرتبه‌ی دوّم قرار دارد... ما از این نگاه باید عبور کنیم. تبلیغ، مرتبه‌ی اوّل است... چرا این را میگوییم؟ برای اینکه ما هدف دین را چه میدانیم؟ دین خدا آمده است با ما انسانها چه بکند؟ خب یک هدف نهایی داریم که عبارت است از اینکه ما را در مسیر خلیفةاللّهی، در مسیر انسان کامل ارتقاء بدهد، بالا ببرد ــ حالا هر چه ظرفیّت داشته باشیم ــ این هدف نهایی دین است. هدفهای میانی و ابتدائی هم وجود دارد؛ مثلاً اقامه‌ی قسط: لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط؛(۱) یا تشکیل نظام اسلامی: وَ ما اَرسَلنا مِن رَسولٍ اِلّا لِیُطاعَ بِاِذنِ اللَّه‌؛(۲) مرکز اطاعت، دین است؛ این یعنی تشکیل نظام اسلامی؛ این جزو اهداف دین است؛ هدف میانی است. یا فرض کنید که اقامه‌ی معروف، اشاعه‌ی معروف، ازاله‌ی منکر، ترویج کَلِم طیّب و عمل صالح: اِلَیهِ یَصعَدُ الکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ العَمَلُ الصَّالِحُ یَرفَعُه‌‌.(۳) خب اینها اهداف دین است؛ هر کدام از اینها را که شما نگاه کنید، وسیله و ابزار رسیدن به آن، تبلیغ است.

۱) سوره‌ی حدید، بخشی از آیه‌ی ۲۵؛ «... تا مردم به انصاف برخیزند ...»
 
۲) سوره‌ی نساء، بخشی از آیه‌ی ۶۴؛ «و ما هیچ پیامبرى را نفرستادیم مگر آنکه به توفیق الهى از او اطاعت کنند ...»
 
۳) سوره‌ی فاطر، بخشی از آیه‌ی ۱۰؛ «... سخنان پاکیزه به سوى او بالا میرود، و کار شایسته به آن رفعت میبخشد ...»

تبلیغ؛ وسیله رسیدن به اهداف دین

تبلیغ؛ وسیله رسیدن به اهداف دین

ارسال نظرات