۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۷۳۸۱۳۷
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

مسجد؛ مهمترین سنگر تقویت جمهوری اسلامی

مسجد؛ مهمترین سنگر تقویت جمهوری اسلامی
اصفهان –حجت الاسلام والمسلمین حسینی از مسجد به عنوان مهمترین سنگر تقویت جمهوری اسلامی نام برد و گفت: آیه «خدوا زینتکم عند کل مسجد»باید سرلوحه فعالیت‌های ما باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین حسینی شنبه شب در دیدار با حجت الاسلام جعفری مسئول شبکه راهیاری بنیاد هدایت سازمان تبلیغات، گفت: اتصال مسجد جوانان و نوجوانان هستند و باید روش‌ها نیز جذاب و متناسب با آن‌ها باشد.

وی از سنگر مسجد به عنوان مهمترین سنگر تقویت جمهوری اسلامی نام برد و افزود: آیه «خُذُوا زِینَتَکُمْ عِندَ کُلِّ مَسْجِد» باید الگو و سرلوحه فعالیت‌های ما باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه مفسرین برای این آیه سه نوع معنی تفسیر کرده اند، اظهار داشت: برخی با توجه به روایات گفته اند وقتی به مسجد می‌روید با زینت بروید، لباس طاهر بپوشید عطر بزنید و مرتب و آراسته به مسجد بروید.

وی ادامه داد: برخی دیگر این آیه را کنار آیه «الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِینَةُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا» قرار داده می‌گویند، وقتی مسجد می‌روید فرزندان خود را ببرید و همراه خود هم مبلغی داشته باشید تا در صورت لزوم کمک کنید و برخی دیگراین آیه را با آیه «لکِنَّ اللهَ حَبَّبَ إِلَیْکُمُ الْإِیمانَ وَ زَیَّنَهُ فِی قُلُوبِکُمْ» آورده و می‌گویند، وقتی به مسجد می‌روید، زینت قلبی یعنی ایمان را بگیرید که هر سه تفسیر در جای خود درست است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی برای تحقق «خُذُوا زِینَتَکُمْ عِندَ کُلِّ مَسْجِد» گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ۱۴ تیرماه امسال امر فرمایند دشمن ایمان و امید را هدف قرار داده و مسجد می‌تواند ایمان و امید را تقویت نماید.

وی افزود: معظم له در پیامی دیگر به یکی از همایش‌های سراسری نماز در یک جمله مهم و کلیدی می‌فرماید، اگر مسجد بخواهد زینتِ ایمان را به محله خودش بدهد، باید مَدرَس قران و حدیث شود.

به گفته وی اگر مساجد مسلح به ابزار صحیفه قرآن و نهج البلاغه شود، تقویت ایمان و امید با سخنان جدید و متقن و بدون حرف‌های تکراری انجام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه حلقه اتصال مسجد جوانان و نوجوانان هستند و روش‌ها نیز باید جذاب و متناسب با جوانان و نوجوانان باشد، اظهار داشت: دشمن در روش‌ها و شیوه‌های خودش از ما جلوتر است و باید کمک کنید تا روش‌ها به روز باشد تا عقب نمانیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: باید از همّت بچه‌های فعال کاشان در گروه انتظار پویا که بنا به گفته خودشان عزم جدی برای ناکام گذاشتن هالیود را دارند تقدیر و تجلیل کرد، چرا که به تعبیر حکمت ۴۷ نهج البلاغه «قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَى قَدْرِ هِمَّتِهِ» ارزش مرد به اندازه همّت او است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات