۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
کد خبر: ۷۳۷۴۹۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

جواز عبور از پل صراط، ولایت امیرمومنان است

جواز عبور از پل صراط، ولایت امیرمومنان است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: جواز عبور از صراط آخروی، ولایت امیرمومنان(ع) است و ولایت امیرمومنان(ع) نیز باید زبانی، قلبی و عملی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی سه شنبه شب در دیدار با اعضای ستاد جشنواره غدیر کاشان با اشاره به اینکه همه دنیا برای ارکان هدایت است، گفت: انسان یک صراط دنیا و یک صراط در آخرت دارد.

وی با بیان اینکه امامان معصوم صراط دنیا هستند، افزود: کسی که امام معصوم خود را بشناسد از او تبعیت کرده و از صراط آخرت به راحتی عبور خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: جواز عبور از صراط آخروی، ولایت امیرمومنان(ع) بوده و ولایت امیرمومنان(ع) نیز زبانی و قلبی و عملی است.

وی با تأکید بر اینکه اعمال خود را با ولی امر که امروز ولی فقیه و استمرار امام زمان(عج) است مقایسه کنید و چنانچه وظیفه‌ای را که ولی فقیه برعهده شما گذاشته است انجام دادید در مسیر صراط مستقیم قرار دارید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی جشن غدیر طی ۱۰ روز دهه ولایت را بخشی از اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب دانست و اظهار داشت: تعریف یک چشم انداز از سوی متفکرین دارالسیاده علوی می‌تواند منجر به اجرای توصیه‌های هفتگانه بیانیه گام دوم در دارالسیاده علوی شود.

وی عدم فروش دخانیات در دارالسیاده علوی را یک پدیده بی نظیر دانست و گفت: عدم فروش دخانیات در دارالسیاده علوی نمونه‌ای از سبک زندگی دینی و اجرایی شدن هفتمین توصیه از توصیه‌های هفتگانه بیانیه گام دوم انقلاب در دارالسیاده علوی است.

به گفته وی عدم فروش دخانیات در دارالسیاده علوی بیانگر این است که جوانان این روستا تحت تاثیر تهاجم فرهنگی غرب قرار نگرفته و گرفتار اعتیاد به سیگار نشدند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه فرمایشات همه ساله خرداد ماه رهبر معظم انقلاب را بسیار مهم دانست و یادآور شد: ایشان در ۱۴ خرداد ماه امسال می‌فرماید، ایمان و امید مردم مورد هجمه دشمن قرار گرفته است.

وی به لزوم تقویت ایمان و امید در دهه ولایت تأکید کرد و با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه غدیر تقویت ایمان است، افزود: در نمایشگاه غدیر با بیان پیشرفت های نظام جمهوری اسلامی امید را در جامعه تقویت کنید.

به گفته وی به نمایش گذاشتن پیشرفت‌های نظام در مقر کتاب کاشان اعجاب آور بود و جوانان، دانشجویان و اساتید از برخی پیشرفت‌های نظام درغنی سازی اطلاع نداشتند و این امر سبب ترویج نا امیدی در کلاس درس است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین بیانیه گام دوم را مقدمه‌ای برای ظهور و رسیدن به قله دانست و اظهار داشت: همه باید با کمک یکدیگر به تعجیل در ظهور کمک کنیم.

شایان ذکر است، جشنواره غدیر از عید قربان تا عید غدیر در دارالسیاده علوی به عنوان بزرگترین روستای سادات کاشان برگزار می‌شود، برنامه‌های جشنواره غدیر دارالسیاده علوی در طول این هفته شامل عیادت از بیماران، خانواده شهداء، دیدار با امام جمعه کاشان، دیدار با بزرگان سادات، غبار روبی مضجع حضرت سلطان محمود(ع) و مزار شهداء، شادیانه غدیر، محل انس باقرآن و جشن عید غدیر همراه با پخش از رسانه ملی است.

شایان ذکر است، این روستا در منطقه مقدس اردهال واقع شده و حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) به عنوان دومین شهید اهل بیت(ع) در ایران نیز در این روستا مدفون است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات