۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۷۳۷۴۵۱
مدیرعامل خبرگزاری رسا در دیدار با مدیر حوزه علمیه خواهران فارس:

نظام سازی، مطالبه رهبر انقلاب از حوزه‌های علمیه است

نظام سازی، مطالبه رهبر انقلاب از حوزه‌های علمیه است
حجت الاسلام محققی نظام سازی را یکی از مطالبات جدی رهبر انقلاب از حوزه‌های علمیه دانست که هنوز با وجود پژوهشگاه‌های مختلف، نتوانسته ایم در این زمینه توفیق چندانی به دست آوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا و جمعی از اعضا و مسئولان این خبرگزاری حوزوی در ادامه سفر به استان فارس با حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ساجدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس دیدار و گفت‌وگو کردند.

مدیرعامل خبرگزاری رسا در این دیدار با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از حوزه‌های علمیه بر لزوم پشتیبانی علمی، فقهی و محتوایی حوزه‌های علمیه از انقلاب تاکید کرد.

وی در این دیدار، پاسخگویی به مسائل و نیازهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مطالبه رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی روحانیت و حوزه‌های علمیه در اوج عزت قرار دارند و همه نگاه‌ها در سطح بین‌المللی به سوی حوزه‌های علمیه دوخته و انقلاب اسلامی فرصت‌های بی‌نظیری را در اختیار روحانیت قرار داده است که همه ما باید قدر این موهبت و موقعیت ها را بدانیم.

حجت الاسلام محققی اضافه کرد: باید بررسی کنیم تا ببینیم که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در چه شرایطی قرار داشتیم و بر حوزه‌ها، روحانیت و علما چه گذشته است؛ چراکه رضاخان از همان ابتدا شمشیر علیه حوزه‌های علمیه کشید و ادراک او بسیار سطحی بود و در این شرایط سخت، حتی مراجع بزرگ تقلید نیز نمی‌توانستند فعالیت‌ها و مأموریت‌های هدایتگری خود را به خوبی انجام دهند؛ اما امروزه ما با شرایط متفاوتی مواجه هستیم.

م/ لزوم هوشیاری در برابر جریان های عافیت طلب حوزوی

وی در ادامه سخنان خود، نظام سازی را یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی از حوزه‌های علمیه دانست و تصریح کرد: متاسفانه با وجود همه تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته و تاسیس مراکز، موسسات و پژوهشگاه‌های مختلف، هنوز نتوانسته ایم در زمینه نظام سازی توفیق چندانی داشته باشیم.

حجت الاسلام محققی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش برخی از جریان‌های عافیت طلب در حوزه اشاره کرد و افزود: امروز برخی از جریان ها در حوزه به اسم عافیت طلبی و میانه‌روی به دنبال کناره‌گیری از اجتماع، سیاست و نظام هستند و باید در برابر چنین جریان‌هایی بیش از پیش هوشیار باشیم.

مدیرعامل خبرگزاری رسا در ادامه این دیدار به دستاوردها، فعالیت‌ها و اقدامات موثر حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه‌های مختلف علمی پژوهشی و تبلیغی اشاره و حضور طلاب خواهر در عرصه رسانه را فرصتی دانست که باید در این زمینه نیز اقدامات لازم اتخاذ شود.

ارسال نظرات