۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۷۳۷۴۴۷
مدیرعامل خبرگزاری رسا در دیدار مدیر حوزه علمیه فارس عنوان کرد؛

تلاش هدفمند جریان‌های عافیت طلب در حوزه و لزوم هوشیاری در مقابل آنها

تلاش هدفمند جریان‌های عافیت طلب در حوزه و لزوم هوشیاری در مقابل آنها
حجت الاسلام محققی با اشاره به تلاش هدفمند برخی از جریان‌های عافیت طلب در حوزه بر لزوم هوشیاری در مقابل کنشگری‌های این جریان ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا، به همراه جمعی از مسئولان این رسانه حوزوی در سفر به استان فارس با حجت الاسلام والمسلمین علیرضا محمودی مدیر حوزه علمیه فارس دیدار و گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش مدیرعامل خبرگزاری رسا با تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محمودی به سوابق مدیریتی وی در حوزه و اندوخته‌های علمی او در حوزه و دانشگاه اشاره و ابراز امیدواری کرد که با حضور وی، شاهد رقم خوردن تحولات خوبی در حوزه‌های علمیه و مدارس استان فارس باشیم.

حجت الاسلام محققی در ادامه به اهمیت و نقش جایگاه رسانه در پیشبرد اهداف جوامع مختلف اشاره و تاکید کرد: کار رسانه ای متمم همه اقدامات و فرایندهاست و قطعاً بدون پیوست‌های رسانه‌ای، طرح‌های مهم به سرانجام نخواهد رسید.

مدیرعامل خبرگزاری رسا در ادامه به اهمیت مقوله حکمرانی فضای مجازی و نقشه دولت‌های استکباری برای حکمرانی بر دنیا از این طریق اشاره و تصریح کرد: نظام اسلامی ما به دلیل ماهیت استکبار ستیزی با یک جنگ همه جانبه ترکیبی، شناختی و ادراکی روبروست و ما علی رغم تلاش ها و اقدامات انجام شده، نتوانسته ایم الگوی مشخصی برای حضور در عرصه فضای مجازی پیدا کنیم.

این کارشناس رسانه در ادامه به اغتشاشات پاییز سال گذشته، فتنه سال ۹۸ و استفاده دشمنان و معاندان از ظرفیت رسانه و فضای مجازی جهت نیل به اهداف خود اشاره و تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اهمیت مقوله فضای مجازی تاکید فراوان دارند و باید کنشگران و فعالان عرصه رسانه جبهه انقلاب با نگاه فرصت محور بر این مقوله توجه جدی داشته باشند.

تلاش هدفمند جریان‌های عافیت طلب در حوزه و لزوم هوشیاری در مقابل این جریان

حجت الاسلام محققی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت مدیریت حوزه‌های علمیه در زمینه تدوین نظامات جامع علمی اشاره و با تاکید بر لزوم اجرایی شدن این نظام‌ها خاطرنشان کرد: ما علی رغم همه تلاش‌هایی که در حوزه شاهد بودیم؛ اما نتوانستیم در عرصه نظام سازی، کار بایسته‌ای را انجام دهیم؛ به عنوان مثال ما در عرصه بانکداری به حداقل‌ها اکتفا کردیم تا چه رسد به سایر نظام‌ها.

مدیرعامل خبرگزاری رسا در ادامه به تلاش برخی خُرده جریان‌های رسانه‌ای به نام انقلابی گری اشاره و با تبیین آسیب‌ها و آفت‌های این نوع کنشگری اظهار داشت: متاسفانه این خُرده جریان‌ها با منازعات و بداخلاقی‌های رسانه‌ای هیچ ابایی از هنجارشکنی و پنجه کشی به چهره بزرگان ندارند و باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.

حجت الاسلام محققی همچنین به تلاش هدفمند برخی از جریان‌های عافیت طلب، سکولار و مدعی نواندیشی در فضای حوزه اشاره و با تاکید بر لزوم هوشیاری در مقابل کنشگری‌های این جریان بیان داشت: خبرگزاری رسا با عقلانیت انقلابی تلاش و همت خود را معطوف به مقابله با سکولارها و عافیت طلبان و نیز تقویت کنشگری حوزه انقلابی قرار داده است.

وی در ادامه به سابقه ۱۸ ساله خبرگزاری رسا اشاره و با تاکید بر اینکه حمایت‌ها و هدایت‌های مراجع تقلید، شورای عالی و بزرگان، سرمایه ارزشمندی برای همکاران این خبرگزاری حوزوی است خاطرنشان کرد: خبرگزاری رسا به مدد فعالیت‌های جهادی و هدایت‌های بزرگان توانسته است فعالیت‌های خود در عرصه‌های مختلف به خوبی انجام داده و در زمینه تربیت طلاب رسانه‌ای نیز به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد؛ به نحوی که اکنون تربیت یافتگان خبرگزاری رسا در سنگرهای مختلف مشغول خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به سوابق و تاریخچه درخشان حوزه علمیه فارس اظهار داشت: حوزه علمیه فارس از ذخایر ارزشمند و مفاخر بزرگ علمی برخوردار است و ما به دنبال تقویت حوزه انقلابی با رعایت هنجارها، تبیین دستاوردها و فعالیت‌های مدارس علمیه استان هستیم.

ارسال نظرات