۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۷۳۷۳۹۰
از سوی مؤسسه حکمت و فلسفه ایران؛

نشست علمی «حکمت و غدیر» برگزار می شود

نشست علمی «حکمت و غدیر» برگزار می شود
نشست علمی «حکمت و غدیر» در موضوعات «جایگاه وجودی امام در هستی»، «تبیینی از امامت بر پایه حکمت و شریعت»، «ضرورت وجود امام در همه دوران‌ از منظر حکمت» و... برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست علمی «حکمت و غدیر»، از «سلسله‌ نشست‌های علمی در مناسبت‌های حکمی»، به مناسبت عید سعید غدیر خم، در روز سه‌شنبه و چهارشنبه 13 و 14 تیرماه برگزار خواهد شد.

در نشست اول که در تهران برگزار خواهد شد موضوع «ضرورت وجود امام در همه دوران‌ از منظر حکمت» توسط حجت ‌الاسلام و المسلمین سیداحمد غفاری قره‌باغ عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران ارائه خواهد شد.

همچنین موضوع «مسئله امامت انتصابی یا انتخابی از منظر عقل» توسط دکتر قاسم پورحسن عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز ارائه خواهد شد.

دبیر نشست نیز دکتر محمدجعفر جامه‌بزرگی عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه در نظر گرفته شده است.

علاقه مندان برای شرکت در این نشست در مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه به آدرس: تهران، خیابان نوفل لوشاتو، کوچه شهید آراکلیان، شماره ۴ حاضر شده یا از طریق پیوند مجازی از مباحث ارائه شده بهره مند شوند.

زمان برگزاری نشست سه شنبه 13 تیرماه 1402 ساعت 8 در نظر گرفته شده است.

نشس علمی «حکمت و غدیر» برگزار خواهد شد.

نشست دیگر ذیل عنوان حکمت و غدیر در شعبه قم مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در روز چهارشنبه اعلام شده که در آن تبیینی از امامت بر پایه حکمت و شریعت توسط حجت الاسلام و المسلمین علی امینی نژاد استاد حوزه و دانشگاه ارائه خواهد شد.

همچنین «جایگاه وجودی امام در هستی» توسط دکتر علی اله‌بداشتی استاد گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه قم و توحید و ضرورت امام از منظر عقل نیز توسط حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ارائه خواهد شد.

دبیری این نشست نیز به عهده حجت الاسلام والمسلمین محمدی خواهد بود.

علاقه مندان می تواند در شعبه قم مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به آدرس: بلوار شهید صدوقی، خیابان حضرت ابوالفضل، خیابان دانش، کوی ۳ پلاک ۷۱ حاضر شده از از اینجا به صورت مجازی نشست مذکور را دنبال کنند.

زمان برگزاری نیز چهارشنبه 14 تیرماه 1402 ساعت: 10- 12 اعلام شده است.

نشس علمی «حکمت و غدیر» برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات