۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۷۳۷۱۵۴
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

حج از اسرارآمیزترین احکام خداوند متعال است

حج از اسرارآمیزترین احکام خداوند متعال است
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: در میان احکام الهی بعد از نماز، حج یکی از اسرارآمیزترین احکام خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، نماز عید سعید قربان امروز در مسجد جامع کرمانشاه به امامت آیت الله مصطفی علما و با حضور گسترده مردم این شهر برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز عید قربان در سخنانی اظهار داشت: در میان احکام الهی بعد از نماز، حج یکی از اسرارآمیزترین احکام خداوند متعال است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: حج به عنوان یکی از ارکان دین مبین اسلام شناخته می‌شود و این امر فقیر و غنی و نژاد و کشور را نمی‌شناسد.

آیت الله علما افزود: حج برای مؤمن یعنی اعراض از دنیا، یعنی همان تکه پارچه‌ای که حاجیان در مناسک حج بر تن می‌پوشند نباید دوخته شود و این نشان می‌دهد که انسان باید فارغ از مظاهر دنیوی زندگی کند.

آیت الله علما عنوان کرد: اسلام در همه موارد برای مسلمین و سایر انسان‌ها احکام دارد و هیچ چیزی را بدون حکم نگذاشته است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: همه انبیای الهی خانه خدا را طواف کرده‌اند و امروز این قدرت اسلام مبین است که خود را در حج با این گستردگی نشان می‌دهد و باید گفت که روح حج، تقواست و فطرت یعنی توحید.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنان خود افزود: همه احکامی که اسلام برای ما مشخص کرده است برای تقوا و تهذیب روح و نفس ماست.

این عالم برجسته کرمانشاه گفت: یکی از کارهایی که در حج صورت می گیرد، مسئله هدایت انسان است، حاجی کعبه را محور خود قرار می‌دهد و این اجتماع عظیم حجاج تجمعی بی‌نظیر در دنیا و در جهان اسلام است./1400/

ارسال نظرات