۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۷۳۶۹۲۶

رشته تبلیغ و ارتباطات دینی در دانشگاه رضوی راه اندازی شد

رشته تبلیغ و ارتباطات دینی در دانشگاه رضوی راه اندازی شد
با پشرفت امکانات حمل و نقل و گسترش فناوری های ارتباطی، نقش و ظرفیت ارتباطی و تبلیغی شهرهای زیارتی در تعاملات فرهنگی برمحور دین ومناسک دینی، اهمیتی مضاعف یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، امروزه با پیشرفت امکانات حمل و نقل و گسترش فناوری های ارتباطی، نقش و ظرفیت ارتباطی و تبلیغی شهرهای زیارتی در تعاملات میان فرهنگی بر محور دین و مناسک دینی، اهمیتی مضاعف یافته است.

آن چنان که این شهرها از قابلیت ایجاد فرصت های فرهنگی ویژه­ای در مناسبات جهان اسلام و همچنین شکل­گیری زمینه مناسب گفتگوی ادیان برخوردارند. از این رو  نظر به خلأ و اهمیت کادرسازی و پرورش متخصین توانمند در حوزه مطالعات تبلیغ، فرهنگ و ارتباطات دینی در کلان شهرهای زیارتی جوامع اسلامی به ویژه شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی و یکی از کانون های محوری ارتباطات شیعی کشور، اهتمام به ایجاد حوزه تبلیغ و ارتباطات دینی با تکیه بر پیشینه ارزشمند سنت و سیره رضوی ضمن توجه به تحولات ابزارهای نوین این عرصه ضرورت می یابد.

هدف کلی از راه اندازی رشته تبلیغ و ارتباطات دینی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی، تربیت افرادی توانمند در عرصه نقد، تحلیل و انجام پژوهش های حوزه ارتباطات، تبلیغ و گفتگوی بین ادیان و همچنین پرورش افرادی است که بتوانند در عرصه سیاستگذاری و نیز مدیریت و حتی اجرا (ستاد و یا صف به عنوان یک مبلغ توانمند) سازمان های تبلیغی ارتباطی کشورهای اسلامی و اعتاب و آستان های مقدسه به ویژه آستان قدس رضوی به عنوان قطب زیارت و ارتباطات شیعی ایفای نقش کنند.

دانش آموخته اين رشته پس از طي دوره کارشناسي ارشد ناپيوسته، ضمن امکان فعالیت مؤثر در امر تبلیغ دینی(اعم از سنتی و نوین) قادر به نقش آفرینی در حوزه گفتگوی میان فرهنگی و گفتگوی ادیان و همچنین تأمین مطالعات پشتیبان حوزه تبلیغ و ارتباطات در نهادهای دینی و مجموعه­های فرهنگی ارتباطی جامعه اسلامی است. مضاف بر این فعال شدن دانش­آموختگان در حوزه سیاستگذاری و مدیریت حوزه تبلیغ و ارتباطات- از صورت­بندی دقیق مسائل حوزه ارتباطات و تبلیغ در نهادهای دینی تا ارائه راه حل هاي بومي اسلامی و متعاقباً اجرا و ارزیابی صحیح آن­ها به ویژه در اعتاب و آستان های مقدسه خاصه آستان قدس رضوی در نسبت با زائران و مجاوران و سایر ادیان و مذاهب- در این رشته دنبال می­ شود./933/

علاقه مندان جهت ثبت نام و تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی ارشد به سایت www.razavi.az.ir  مراجعه نمایند؛ مهلت ثبت نام: 5 تیرماه 1402

جواد رستمی
ارسال نظرات