۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۷۳۶۵۵۴
رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور خبر داد؛

ساخت نرم افزار اختصاصی از فعالیت های علمی پژوهشی دانشگاه رضوی

ساخت نرم افزار اختصاصی از فعالیت های علمی پژوهشی دانشگاه رضوی
خراسان رضوی - رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور از امکان ساخت نرم افزاری اختصاصی از فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد حسین بهرامی، رئیس مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور و هیئت همراه ضمن حضور در دانشگاه رضوی با حجت الاسلام جهانگیری، رییس این نهاد علمی فرهنگی دیدار و پیرامون امکانات و ظرفیت نرم افزارهای نور گفت و گو کرد.

در این دیدار رییس دانشگاه رضوی بر اهمیت فراهم بودن زمینه های پژوهش نظیر منابع مستند تاکید کرد که در این رابطه نرم افزارهای نور فضای خوبی برای محققان فراهم کرده است.

حجت الاسلام روشن ضمیر، معاون پژوهشی دانشگاه رضوی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از مقدار دسترسی به نرم افزارهای نور در دانشگاه برای اساتید و اعضای هیئت علمی و دانشجویان بیان داشت: تسلط و اشراف به نرم افزارهای نور سبب افزایش فعالیت های پژوهشی می شود.

وی در ادامه به ضرورت آموزش به روز کارشناسان مرتبط با این نرم افزارها در دانشگاه جهت ارائه آموزش های جدید از ظرفیت های کمی و کیفی آن در کارگاه های مقطع ارشد و دکتری اشاره کرد.

همچنین حجت الاسلام بهرامی، رییس مرکز علوم اسلامی نور در این جلسه از امکان ارائه خروجی های علمی دانشگاه در کتابخانه دیجیتال نرم افزار نور خبر داد و نیز ارائه پایان نامه ها در بخش مخصوص آن سخن گفت.

وی به امکان ساخت یک نرم افزار اختصاصی برای دانشگاه که کلیه خروجی ها و فعالیت های علمی و پژوهشی را در بر دارد، اشاره کرد که قابلیت ارائه سازمانی و یا معرفی آثار داشته و سبب آشنایی همگان با دانشگاه رضوی می شود.

حجت الاسلام بهرامی وجود دو واحد درسی آشنایی با پایگاه ها و نرم افزار های پژوهشی را فرصت خوبی برای همکاری بین مرکز نور و دانشگاه رضوی دانشت که در این زمینه آموزش های به روز و قابلیت ها و ظرفیت های نرم افزارهای نور تبیین شود.

وی در ادامه به تفاوت کتابخانه دیجیتال با نرم افزارهای کتابخوان در دسترسی بیشتر به منابع و امکان جستجو های حرفه ای اشاره کرد.

رییس مرکز نور از وجود بیش از یکصد عنوان نرم‌افزار به ارزش حدود ۳ میلیون تومان و ارائه به دانشجویان و اساتید به  قیمت ۴۰۰ هزار تومان خبر داد.

وی در این باره به نرم افزار ابر نور که حدود ۲۰۰ نرم افزار آنلاین و بر خط داشته و بروزرسانی و افزایش نرم افزار جدید هم از قابلیت های این سامانه جامع است اشاره کرد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات