۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۷۳۶۸۶۹
با حضور متولیان فرهنگی کاشان؛

از پوستر پنجمین جشنواره دوسالانه ملی خوشنویسی «هل أتی» رونمایی شد

از پوستر پنجمین جشنواره دوسالانه ملی خوشنویسی «هل أتی» رونمایی شد
اصفهان- با حضور با حضور متولیان امور فرهنگی شهرستان کاشان از پوستر پنجمین جشنواره دوسالانه ملی خوشنویسی «هل اتی» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمد علی فرجی مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان صبح امروز در آئین رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره دوسالانه ملی خوشنویسی هل اتی، گفت: امسال پنجمین دوسالانه خوشنویسی هل اتی به لحاظ محتوا و مضمون در سه بخش قرآن و عترت، ایثار و شهادت و گفتمان انقلاب اسلامی برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری پنجمین جشنواره دوسالانه ملی خوشنویسی هل اتی را اعتلای جایگاه هنر خوشنویسی، بستری مناسب برای عرضه و ارائه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمند هنر خوشنویسی و توسعه و گسترش ارتباطات هنری بین هنرمندان خوشنویس و شناسایی و معرفی استعداد‌های هنری در این عرصه دانست.

فرجی به ظرفیت و توانمندی هنرمندان شهرستان کاشان درعرصه خوشنویسی اشاره کرد و گفت: پیشکسوت این استاد خوش حساب به عنوان دبیرپنجمین جشنواره هل اتی انتخابی و معرفی شد.

مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان همچنین با اشاره به برنامه‌های فاخر پیش رو در سال جاری از برگزاری دو رخداد مهم تئاتر مهر و تئاتر بچه‌های مسجد خبرداد و ابراز داشت: در سال اری رخداد نشان عالی میراث جاویدان با معرفی مفاخر و مشاهیر منطقه تاریخی و فرهنگی کاشان برگزار خواهد شد.

فرجی در ادامه با تقدیر از حمایت‌های خانم پدرام فرمسؤول کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان گفت: سازمان فرهنگی احتماعی شهرداری کاشان در سال ۱۴۰۲ با ارائه برنامه‌هایی که در صحن علنی شورای شهر و در صحن کمیسیون فرهنگی شورای شهرکاشان مصوب شد سبب شد تا سازمان در مسیر اجرای برنامه‌های بسیار مهم و موثری در حوزه فرهنگی اجتماعی و ورزشی گام بردارد.

احمد خوش حساب رئیس انجمن خوشنویسان منطقه کاشان نیز در مراسم از هنر خوش نویسی به عنوان یکی از هنر‌های اسلامی ایرانی نام بردو گفت: خوش نویسی یک هنر پاک و اصیلی است که کتابت آیات الهی و دیوان‌های شاعرا از افتخارات هنر خوشنویسی است.

وی با اشاره به آغاز جشنواره دوسالانه خوشنویسی هل اتی از سال ۸۶ گفت: این جشنواره از سال ۸۶ تا به امروز فراز و فرود‌های بسیاری داشته است، اما به هر طریقی حفظ و برگزار شده است.

این استاد خوش نویس کاشانی جشنواره خوش نویسی هل اتی را افتخار کاشان و هنرمندان کاشانی دانست و ابراز امیدواری کرد پنجمین جشنواره به مانند جشنواره‌های گذشته در سطح کمی و کیفی بالایی برگزار شود.

لازم به ذکر است، پنجمین جشنواره دوسالانه خوشنویسی هل اتی به همت و ابتکار سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان و با مشارکت و همکاری انجمن خوشنویسی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان برگزار می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات