۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۷۳۶۷۶۱
نماینده، ولی فقیه در کاشان:

باید سیره شهدا را به جهانیان معرفی کنیم

باید سیره شهدا را به جهانیان معرفی کنیم
اصفهان –حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا اقتدا به حضرت زینب(س) است، گفت: باید سیره شهدا را به جهانیان معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید عصر پنجشنبه در جمع اعضای کارگروه‌های کنگره ملی سرداران و هزار و ۸۰۰ شهید کاشان، گفت: قیام امام حسین(ع) یک دستاورد کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشت.

وی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدا اقتدا به حضرت زینب(س) است، افزود: چنانچه سیره شهدا توسط حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بیان نمی‌شد بنی امیه جای شهید و جلاد را عوض می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: به کمک سیره شهدا باید از حالت دفاعی به حالت تهاجمی برسیم به طوریکه با غلبه بر فرهنگ غرب این سیره را به جهان معرفی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه یکی از کمیته‌های بیست و یک گانه کنگره شهدا باید در ارتباط با ظهور امام زمان(عج) باشد، گفت: یکی از اهداف سیره شهدا جوانان است و این موضوع باید برای نسل جوان ما تبیین شود.

سرهنگ کریم اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان نیز با اشاره به اینکه شرح وظایف کارگروه‌های کنگره مشخص شده است افزود: قرار شده برنامه‌های پیشنهادی تا پایان تیرماه مشخص شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا ۱۵ مرداد ماه امسال کتابچه کنگره یک هزار و ۸۰۰ شهید شهرستان کاشان تهیه و تدوین شود تا فضای شهر قبل از برگزاری کنگره شهدا حال و هوای شهدایی داشته باشد.

سرهنگ اکبری با اشاره به نامگذاری ۱۲ آبان به عنوان روز ایثار و شهرستان کاشان، گفت: شهرستان‌ها و استان‌های بیش از یک هزار شهید، سهمیه کنگره‌های ملی همراه با دیدار و پیام رهبر معظم انقلاب را دارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات