۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۷۳۶۵۴۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها از «تولید» به صورت ویژه حمایت کنند

دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها از «تولید» به صورت ویژه حمایت کنند
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری گفت: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید برای حمایت ویژه از تولید و با حمایت قاطع از واحدهای صنعتی و فعالان اقتصادی موانع تولید را رفع کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست هم‌اندیشی با صنعتگران و تولیدکنندگان، با تأکید بر ضرورت حمایت ویژه از تولیدکنندگان و صنعتگران توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها، اظهار داشت: این قشر زحمتکش باوجود تحریم‌های ظالمانه اقدامات ارزنده‌ای برای کشور انجام داده‌اند.

وی افزود: به‌طور یقین اگر تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی نبودند باوجوداین تحریم‌های ظالمانه در کشور نمی‌توانستیم در بسیاری از بخش‌ها ازجمله هسته‌ای، پزشکی و صنعت پیشرفت‌های زیادی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری اضافه کرد: اکنون باوجود تحریم‌ها ما در یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار هستیم و دشمن با انواع و اقسام تحریم‌ها برای تولید و فعالان اقتصادی مشکل ایجاد می‌کند و در داخل کشور هم عده‌ای با ناامید کردن تولیدکنندگان سبب کند شدن چرخه تولید می‌شوند.

وی ادامه داد: در این شرایط وظیفه تک‌تک ما این است که با حمایت از تولید، صنعتگران و فعالان اقتصادی به مبارزه با جنگ اقتصادی رفته و موانع موجود در پیش پای آن‌ها را برداریم تا شاهد رشد و پیشرفت بیشتر کشور باشیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری با درخواست از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها، تصریح کرد: باید در راستای حمایت از تولید تمام مشکلات و موانع مطرح‌شده از سوی تولیدکنندگان را ثبت کرده و برای رفع آن‌ها پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه ما هم می‌توانیم مسئولان را همراهی کرده و در حد توان در کنار صنعتگران و تولیدکنندگان باشیم تا با اقدامات جهاد گونه موانع موجود رفع شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری افزود: شاید تمام مشکلات موجود در حوزه تولید برطرف نشود ولی با رایزنی‌ها و پیگیری‌ها قابل‌حل است البته در این میان افرادی هستند که به‌جای اینکه گرهی از مشکلات را باز کنند چوب لای چرخ تولید می‌گذارند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در انتها، گفت: مسئولان استان باید شعار سال را سرلوحه کار خود قرار داده و با انجام برنامه‌ریزی مناسب و برگزاری نشست‌ها، مبارزه با تورم و گره‌گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی را در دستور کار خود قرار دهند.

گفتنی است، خراسان شمالی با یک‌میلیون نفر جمعیت دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک‌های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره‌برداری دارند که میزان اشتغال‌زایی آن‌ها چهار هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه‌گذاری در این واحدها نیز ۸ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات