۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۷۳۶۵۱۹

روایتی از رفتار حسنه سردار مفخمی با قاتل مسلح

روایتی از رفتار حسنه سردار مفخمی با قاتل مسلح
این روزها در حالی کلیپ تقطیع شده از سخنان فرمانده انتظامی مازندران دست به دست می‌چرخد که روایت‌های بسیاری از خدمات ارزنده وی به مردم و رفتار حسنه سردار مفخمی با قاتل مسلح در اراک در دوره فرماندهی انتظامی استان مرکزی به خوبی بازگوکننده خدمات ارزنده وی در امر تامین امنیت و آسایش مردم است.

طی روزهای اخیر کلیپی در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد که در آن فرمانده نیروی انتظامی مازندران اعلام می‌کند؛ «قاطعانه هر کسی خواست در این استان و شهرهای استان خدای ناکرده ناهنجاری ایجاد کند، به حکم قانون گردنش را بشکنید، پاسخش هم با من.»

این کلیپ در حالی دست به دست می‌چرخد که رسانه‌های معاند با تقطیع آن و نسبت دادن آن به موضوع حجاب و عفاف به دنبال صید ماهی خود هستند، اما واقعیت و پشت پرده این فیلم چیست؟

فرمانده پلیس استان مازندران در حاشیه اجرای طرح محله محور و رزمایش فرهنگی اجتماعی طرح سالم‌سازی سواحل دریا در حین بازدید به کانکسی می‌رسد که گفته می‌شود، چند تن از متهمان در آن حضور داشتند و به دلیل حضور اصحاب رسانه به منظور حفظ آبروی این افراد و  انتشار نیافتن تصاویر آنها درب کانکس بسته شد و در این مسیر فرمانده انتظامی استان به سمت این خودرو و با صدای رسا خطاب این افراد و سایر مخلان نظم و امنیت عمومی و آرامش مردم هشدار داد که با حکم قانون با آنان برخورد خواهد شد.  

سردار حسن مفخمی شهرستانی  از سال 98 به مدت 3 سال فرماندهی انتظامی استان مرکزی را بر عهده داشت و در طول فعالیت خود خدمات ارزنده‌ای به این استان ارائه کرد که یکی از اقدامات فراموش نشدنی وی، حضور 6 ساعته در عملیات بازگشایی محور زالیان به اراک در بهمن ماه سال 98 بود که شخصا و بدون هیچ ابایی در برف شدید و کولاک جاده، اقدام به هل دادن ماشین‌ها کرد.

سردار مخفمی در شب سومین روز از بهمن ماه سال 98 در حادثه کولاک و یخبدان و مسدود شدن جاده زالیان از ساعت 10 شب تا 4 بامداد پای به پای عوامل راهداری و پلیس راه بی توجه به سرمای شدید هوا در مسیری یخ‌زده و قفل شده از سرما حضور یافت و از هیچ تلاشی برای کمک به در راه ماندگان دریغ نکرد.

یکی دیگر از خدمات ارزنده سردار در دوره تصدی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، عملیات دستگیری قاتل مسلح در اراک بود.

سردار مفخمی در مردادماه سال 1400 موفق شد در یک عملیات نفس گیر، قاتلی مسلحی را که کارگر  یک مرغداری  را به گروگان گرفته بود، با اخلاق حسنه و صحبت‌های رو در رو اقناع کند تا بدون درگیری سلاح خود را تحویل داده و تسلیم شود.

سردار مفخمی در این عملیات خطاب به قاتل گفت: تو برادر نداری، فکر کن من برادر تو هستم هر کمکی بخواهی کمکت خواهم کرد.

قاتل در اعترافات خود گفته بود که تحت تاثیر اخلاق و منش فرمانده انتظامی تسلیم شدم و اسلحه خود را تحویل داد.

 

 

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات