۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۷۳۶۳۱۸
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

مالکان در برخورد با مستأجران، جوانب انصاف را رعایت کنند

مالکان در برخورد با مستأجران، جوانب انصاف را رعایت کنند
کرمانشاه ـ ماموستا مرادی به گلایه های مستأجران از زیاد شدن اجاره بها توسط برخی مالکان اشاره کرد و گفت: توصیه ما به مالکان عزیز رعایت انصاف و رعایت حال مستأجران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه مردم اهل سنت کرمانشاه که در مسجد امام شافعی این شهر برگزار شد، در سخنانی با اشاره به آیه شریفه 197 سوره مبارکه بقره، گفت: حج بر چه کسی واجب است؟ بر مسلمان عاقل بالغ و آزادی که قدرت مالی و توان سفر حج برایش میسر باشد، واجب است و در مورد اسرار و آداب حج امام «ابن قدامه مقدسی» در کتاب مبارک مختصر منهاج القاصدین خود نکاتی دارد که بعضی را نقل می کنیم.

وی افزود: حاجی باید ابتدا قصد توبه هر گناهی را کند و حق الناس ها را بپردازد و دین کسی بر گردنش نباشد، چون احتمال دارد از سفر برنگردد و مرگ هر لحظه در کمین است، زیرا ماموستاهای بزرگ گذشته ما هرگاه شخصی جهت حلالیت و خداحافظی حج خدمتشان می رسید ابتدا از حق الناس سوال می کردند، بخصوص حق الارث خواهران.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه حج باید از مال بدون شبهه و کاملا حلال صورت بگیرد، گفت: قبل از حرکت مقداری مال در راه خدا صدقه دهد و لازم است رفیقی صالح برای سفر انتخاب کند که طالب خیر باشد و او را متذکر کند و همچنین بهترین فرد کاروان را امیر خود قرار دهند جهت نظم و نظام کاروان تا بازگشت از سفر و لازم است از دوستان و اقوام و آشنایان خداحافظی کند.

وی به برخی از آداب باطنی و اسرار حج اشاره داشت و اظهار کرد: بدان که رسیدن به رضایت الله حاصل نمی شود مگر با رسیدن به مقام تجرد، یعنی از همه علایق دنیایی خارج شوی و حج این فرصت عظیم را با لباس احرام که حتی از لباس عادی هم خارج شدی را به حاجی می بخشد و حج رهبانیت این امت است و لازم است حاجی فکر و ذکر خود را به تجارت مشغول ندارد و همتش را بر عبادت و طاعات بگمارد و پریشانی و عاری بودن از زینت دنیا و گرد و غبار سفر و مکان را برخود ببیند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز جهانی اهدای خون، عنوان کرد: اهدای خون، یک ضرورت اجتماعی و انسانی است که همشهریان عزیز بتوانند در این راستا فعالیت کنند تا با اهدای خون بتوانیم جان خیلی ها را نجات دهیم و برای سلامت خودمان هم مفید است.

ماموستا مرادی در پایان سخنان خود به گلایه های زیاد مستأجران از زیاد شدن اجاره بها توسط برخی مالکان اشاره کرد و گفت: توصیه ما به مالکان عزیز رعایت انصاف و رعایت حال مستأجران است./1400/

ارسال نظرات