۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۷۳۶۱۷۹
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

آیت الله سلیمانی مدیریتی موفق در سیستان و بلوچستان داشت

آیت الله سلیمانی مدیریتی موفق در سیستان و بلوچستان داشت
سخنران حرم حضرت معصومه در مراسم چهلمین روز شهادت آیت الله سلیمانی با تأکید بر اهمیت عاقبت به خیری انسان، شهادت را مصداق سرانجام نیک دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در مراسم چهلمین روز شهادت آیت الله سلیمانی که امشب در حرم حضرت معصومه با حضور علما و آحاد مردم برگزار شد، با اشاره به روز دحوالارض اظهار داشت: دحوالارض روز خلق و توسعه زمین است که توسط خداوند متعال صورت گرفت و از همین رو اعمال شب و روز آن بسیار مهم با برکت است.

وی با اشاره به اهمیت زیارت حضرت معصومه اظهار داشت: ماه ذی القعده منتسب به امام هشتم و حضرت معصومه نیز ارادت فراوان به امام زمان خود داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به شهادت آیت الله سلیمانی عاقبت به خیری را بسیار مهم دانست و افزود: این عالم بزرگوار چندین سال در منطقه سیستان و بلوچستان تلاش کرد و از ائمه جمعه بسیار موفق در منطقه خود بود؛ این روحانی برجسته در تعامل با اهل سنت با مدیریت خوب خود توانست دوره ای موفق را رقم بزند و به خلق خداوند خدمت کرد.

وی پس از ذکر فضائل امام هشتم ثواب این ذکر را به آیت الله سلیمانی اهدا کرد و با اشاره به صفت رئوف امام رضا، تصریح کرد: رحم به معنای مهربانی است و رأفت حکایت از شدت مهربانی است و حضرت علی ابن موسی الرضا به شدت مهربان است.

این کارشناس مذهبی رسانه ملی در پاسخ به کسانی که اسلام را دین خشونت توصیف می کنند، تأکید کرد: 114 سوره قرآن با رحمن و رحیم آغاز شده که حکایت از رحم و مهربانی دارد و چنین دینی نمی تواند خشن باشد؛ در آیه قرآن «إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَءُوفٌ رَحِيمٌ» با تأکید فراوان به مهربانی خداوند نسبت به همه انسان ها و مردم تصریح شده است. اکثر جنگ های پیامبر جنبه دفاعی داشته است.

وی با اشاره به تشییع با شکوه شهید سلیمانی این تشییع را نشانه ای از عاقبت به خیری عنوان کرد و در توصیه به روحانیون بیان داشت: هر شغل و منصبی که دارید روضه خوان هم باشید زیرا این شغل حتما گیرا است؛ یکی از روحانیون در چندین سال پیش با خانواده خود به زیارت امام رضا رفته بود که در آخر سفر پول کم آورد و تصمیم گرفت در حرم امام هشتم برای خود امام رضا روضه بخواند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در ادامه داستان خود، تأکید کرد: این روحانی به 50 تومان برای اتمام سفر خود احتیاج داشت که در نجوای خود با امام رضا شرط کرد روضه می خواند تا صله ای برای رفع احتیاج دریافت کند؛ در فاصله ای اندک پول لازم به دستش رسید و احتیاج وی برطرف شد.

وی در پایان با گرامی داشتن یاد آیت الله سلیمانی احترام باشکوه مردمی را ستایش کرد و این عالم را از اشخاص تأثیرگذار جامعه اسلامی دانست.

ارسال نظرات