۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۷۳۵۹۲۷
رییس کل دادگستری لرستان:

آموزش در اجرای فریضه امر یه معروف و نهی از منکر ضروری است

آموزش در اجرای فریضه امر یه معروف و نهی از منکر ضروری است
حجت الاسلام شهواری بر ضرورت ارائه آموزش صحیح امربه معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: در مرحله اول آمرین به معروف و ناهیان از منکر باید آموزش های لازم را فرا بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام سعید شهواری، ظهر امروز در دیدار با دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان لرستان گفت: امربه معروف و نهی از منکر یک تکلیف دینی و شرعی و وظیفه ای همگانی است.

رییس کل دادگستری لرستان افزود: امربه معروف و نهی از منکر با کیفیت و ظرافت انجام شود و شیوه و راه و روش درست امربه معروف و نهی از منکر آموزش داده شود.

وی اظهارکرد: در بخش لسانی آمرین به معروف و ناهیان از منکر باید به شیوه درست و صحیح و به دور از احساساتی شدن رفتار کنند که مخاطب نسبت به اصل دین بدبین نشود.

حجت الاسلم شهواری با اشاره به اینکه در دوره های مختلف شاهد وجود افراط و تفریط در انجام این فریضه واجب بوده ایم، خاطرنشان کرد: در امربه معروف و نهی از منکر نباید افراط و تفریط وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در امت اسلامی برتری ما به خاطر امربه معروف و نهی از منکر است، تاکید کرد: این برتری نباید به واسطه افراط و تفریط آسیب ببیند بلکه باید در چارچوب شرع و قانون و به بهترین روش اجرایی شود.

رییس کل دادگستری لرستان یادآور شد: از فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر به عنوان یک دستور دینی و از امرین به معروف و ناهیان از منکر طبق قانون حمایت می شود./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات