۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۷۳۴۹۴۷
رئیس سازمان بسیج اساتید:

کارآمدی نظام حکمرانی از موضوعات بسیار مهم است

کارآمدی نظام حکمرانی از موضوعات بسیار مهم است
مردانی یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان را کمک به کارآمدی نظام حکمرانی در جهت تشکیل دولت اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و از تشکیل ۲۲ کمیته تخصصی و جبهه علمی تخصصی خبر داد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدرضا مردانی در نشست تخصصی کارگروه اقتصادی قرارگاه کمک به ارتقای نظام حکمرانی که عصر دیروز در سالن شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد، عنوان کرد: همه نیروهای انقلابی باید در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی قدم‌های اساسی بردارند. یکی از موضوعاتی که امروز بسیار مهم است بحث کارآمدی نظام حکمرانی است.

وی افزود: انتظارات امروز مردم و آحاد جامعه از نظام حکمرانی انتظارات به حقی است. همه مسئولین در جایگاه خود باید نسبت به انجام مسئولیت‌ها و برنامه‌ها اهتمام به کار بسته و مسیر تحقق برنامه‌ها و پیاده سازی اهداف بلند مدت و کوتاه مدت را پیگیری می‌کنند.

مردانی در ادامه به نقش نخبگان و ضرورت حضور آنان در صحنه کمک به کارآمدی در ابعاد گوناگون به خصوص در بخش‌‌هایی که برخی حلقه‌های مفقوده وجود داشته است، تاکید کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور عنوان کرد: نهاد علم یکی از این بخش‌های نخبگانی موثر است که می‌تواند در این رابطه ایفای نقش کند. در طول سال‌های گذشته این مهم در کشور ما خوب برآورده نشده است.

وی گفت: در ارتباط صنعت و دانشگاه و ارائه بسته‌های سیاستی، تولید فکر و اندیشه و مسئله شناسی  و موضوعاتی که باید پاسخگوی دغدغه کارشناسان باشد،  اگر چه کارهایی صورت گرفته و قدم‌هایی برداشته شده ولی کافی نبوده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تاکید کرد: بسیج اساتید با توجه به دغدغه‌های که دارد و با توجه به توان و  ظرفیت‌های خود، می‌تواند از کنشگران اصلی این امر بوده و در نهادینه‌سازی این فرآیند به کار آید.

وی افزود: بسیج اساتید علاوه بر آنکه ظرفیت علمی دارد، با وجود دغدغه مندی اساتید چه اساتید عضو بسیج و چه آنها که عضو نباشند، در صورت ایجاد ساز و کارهای مناسب و ایفای نقش می‌تواند سایرین را هم پای کار بیاورد. مضافا بر اساس اهداف و سیاست‌ها و آرمان‌هایی که بسیج دنبال می‌کند به خصوص شاخه استادی در بحث رصد و مطالبه در بخش‌های مختلف جامعه فعال است و از مسئولان پاسخ طلبی نموده و به نوعی در تحقق اصول و آرمان‌ها در چارچوب سیاست‌های کشور نقش آفرین است و این خود به مساله شناسی و پیدا کردن راهکار حل مسائل و مطالبه از مسئولان خواهد انجامید.

ارسال نظرات