۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۷۳۴۶۵۸
تولیت آستان قدس رضوی:

اعتاب مقدسه و اماکن متبرکه بهترین مکان برای رفع آسیب های اجتماعی است

اعتاب مقدسه و اماکن متبرکه بهترین مکان برای رفع آسیب های اجتماعی است
تولیت آستان قدس رضوی اعتاب مقدس را بهترین محل برای رفع آسیب های اجتماعی دانست و خواستار اختصاص بخشی از بودجه کشوری این حوزه به اعتاب مقدس شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در ششمین اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه که در شهر مقدس قم برگزار شد، اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسات، اندیشیدن و تامل کردن برای بهره برداری مناسب و به موقع و تاثیرگذار از این اماکن شریف است که حقیقتا یک فرصت بی بدیل و بی نظیری این اماکن در اختیار ما قرار داده است.

وی افزود: این اماکن مقدسه به خودی خود، در مردم برای شنیدن سخنان حیات بخش و احادیث معصومین و تمثیلات قرآن مجید آمادگی ایجاد می کند. ما فقط باید بتوانیم با برنامه ریزی صحیح، علمی و کارشناسی و بهره گیری از دانشمندان از این ظرفیت های بی نظیر برای رشد و تعالی فرهنگ و فضیلت های اخلاقی و تربیت صحیح دینی مردم استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: برای این منظور باید کارگروه ها و کمیته هایی تشکیل و سپس روی موضوعات کار کارشناسی صورت گیرد و در این اجلاسیه تصویب شود.

وی ادامه داد: این اماکن بهترین فرصت برای جهاد تبیین است البته باید با ادبیات خوب و اقناعی و مردم پسند این تبیین صورت گیرد. بنابر سخن امام معصوم (ع) اگر ما حق را بگوئیم، مردم می پذیرند. جهاد تبیین به نوعی همان محاسن کلام ائمه معصومین (ع) است که باید در فضای کشور و بویژه اعتاب مقدس گسترش یابد.

تولیت آستان قدس گفت: اعتاب مقدسه دولتی نیست و نباید هم وابسته دولت ها باشند بلکه باید از طریق مردم و موقوفات مردمی اداره شود اما این بدان معنا نیست که دولت ها در این حوزه مسئولیت ندارند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به بودجه وزارت کشور در زمینه آسیب های اجتماعی گفت: اماکن متبرکه و اعتاب مقدسه بهترین مکان برای رفع آسیب های اجتماعی هستند، آیا بخشی از بودجه وزارت کشور در این زمینه شایسته نیست در اختیار اعتاب مقدسه قرار گیرد؟

ارسال نظرات