۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۷۳۴۶۱۸

نخستین اثر داستانی با موضوع اغتشاشات ۱۴۰۱ منتشر می‌شود

نخستین اثر داستانی با موضوع اغتشاشات ۱۴۰۱ منتشر می‌شود
اسم رمز نخستین اثر داستانی کوتاه پیرامون اغتشاشات ۱۴۰۱ است که به زودی و طی مراسمی ویژه رونمایی خواهد شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با گذشت چندین ماه از حوادث تلخی که رسانه های معاند از آن با عنوان اعتراضات سراسری یاد می کنند، انتشارات شهید کاظمی با همکاری مؤسسه فرهنگی رسانه ای آفاق مدیا اقدام به تولید و نشر مجموعه داستان کوتاهی با عنوان اسم رمز کرده است.

نفیسه زارعی حبیب ابادی نویسنده این اثر، با بهره گیری از عناصر داستانی نوین و با نگاهی موشکافانه به حوادث سال گذشته تصویری تازه از حضور جوانان و نوجوانانی که خواسته یا ناخواسته درگیر جنگ ترکیبی شدند را در قالب داستان کوتاه بیان می کند.

این کتاب متشکل بر هشت قصه است که در عین استقلال روایی به یکدیگر متصل بوده و با استفاده از عناصر داستانی تصویری رئال از درگیری ها و کنش های اخیر در کشور را به نمایش می گذارد.

نخستین اثر داستانی با موضوع اغتشاشات ۱۴۰۱ منتشر می‌شود

نویسنده که این مجموعه داستان را به شهید آرمان علی وردی تقدیم کرده با هدف معرفی جنگ شناختی در عرصه رسانه برای نوجوان و جوان در یکی از این داستان ها می نویسد: «ذهنش هزار راه می‌رود گمان می‌کند شاید همه آن‌هایی که امشب در بلوار کشاورز آمده بودند پول گرفته‌اند و یا اینکه به بهانه‌ای به آنجا کشیده شده‌اند بعد با خودش کلنجار می‌رود که ناشناس یا ناشناس‌ها چقدر باید پول داشته باشند که به این افراد بدهند، یادش می‌افتد که در خیابان بود عده‌ای از دخترها و پسرها این حرکت را انقلاب مهسا خطاب می‌کردند و بین حرف‌هایشان از این می‌گفتند که اینستاگرام و شبکه‌های بی‌بی‌سی و اینترنشنال چه چیزهایی راجع به دخترهایی می‌گویند که با ضربه باتوم نیروهای امنیتی و یا پرت شدن از بلندی و... به قتل رسیده‌اند، یاد شبنم می‌افتد که سروصورتش خون‌آلود شده بود و با خودش گفت: هرکی برای پول رفته این دختره و اون پسره که کمکش کرد عمرا برای پول اومده باشن.»

 اسم رمز نخستین اثر داستانی کوتاه پیرامون اغتشاشات 1401 است که به زودی و طی مراسمی ویژه رونمایی خواهد شد.

ارسال نظرات