۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۷۳۴۲۳۸

حضور مشاور رییس دانشگاه بصره در دانشگاه رضوی

حضور مشاور رییس دانشگاه بصره در دانشگاه رضوی
خراسان - سید البدر الموسوی ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و بازدید از این مجموعه علمی فرهنگی، با رییس و مسئولان دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، سید البدر الموسوی مشاور فرهنگی ریاست دانشگاه بسته بصره ضمن حضور در دانشگاه رضوی با مدیر و مسئولان دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام علی اکبر رستمی عضو هیئت علمی دانشگاه رضوی به ارائه گزارشی از فعالیت های دانشگاه پرداخت.

سپس رئیس دانشگاه رضوی حجت الاسلام جهانگیری ضمن خوش آمد گویی بیان داشت تا به حال ارتباط رسمی با دانشگاه های عراق نداشتیم به جز برگزاری همایش ام البنین با همکاری جامعه العباسی و حضور رئیس وقت دانشگاه رضوی در عراق و بازدید از دانشگاه وارث و دید و بازدید مسئولان آن دانشگاه از دانشگاه رضوی که پیش از این اتفاق افتاده است.

وی افزود: برای ارتباط بین دانشگاه رضوی با دانشگاه های عراق دکتر عباس زاده مدیر گروه ادبیات عرب به عنوان نماینده دانشگاه تعیین شده و بر این اساس می توانیم در زمینه های مختلف همکاری هایی داشته باشیم.

در ادامه جلسه حجت الاسلام روشن ضمیر معاون پژوهش دانشگاه رضوی ضمن بیان اینکه انتشار مجلات و مقالات زمینه مساعدی برای همکاری های بین دانشگاه رضوی با دانشگاه های عراق است، از وضعیت فعلی دانشگاه در این زمینه به بیان گزارشی پرداخت.

وی افزود: در حال حاضر 10 مجله علمی داریم که چهار مورد علمی تخصصی، چهار مورد علمی پژوهشی و دو مورد علمی ترویجی تهیه و تدوین می شود و در زمینه علمی پژوهشی آموزه های قرآن با سابقه ترین مجله دانشگاه است.

معاون پژوهش دانشگاه ضمن ابراز استقبال از عضویت اساتید دانشگاه عراق در هیئت تحریریه مجلات دانشگاه با توجه به شرایط لازم وزارت علوم ایران و آموزش عالی عراق، از امکان چاپ برخی مقالات عراق در این نشریات خبر داد.

وی در ادامه به بیان گزارشی از تولیدات علمی پژوهشی دانشگاه به ویژه در زمینه قرآن و حدیث اشاره کرد و کتاب بررسی روایات تفصیلی امام رضا علیه السلام در هشت جلد را اثری فاخر در این زمینه خواند که حاصل ۲۱ پایان نامه مقطع ارشد و یک دوره تفسیر بر اساس 900 روایت است.

در ادامه از برخی کتب دیگر در این زمینه نام بدر و به حضور دانشجوی خارجی از چین افغانستان پاکستان بوسنی و هرزگوین آفریقا و سوریه اشاره کرد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام احمدی سینایی، سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی با بیان اینکه مسئله تهذیب و تربیت برای دانشگاه بسیار مهم بوده است از وجود برنامه هایی در بُعد فردی و اجتماعی برای تربیت سربازان و کارگزاران دولت مهدوی خبر داد.

وی از آمادگی برای هرگونه همکاری با دانشگاه بصره و دیگر دانشگاه های عراق برای برگزاری همایش های علمی فرهنگی تربیتی به صورت ملی و بین المللی نیز سخن گفت.

در ادامه جلسه سیدالبدر الموسوی مشاور رییس دانشگاه بصره ضمن گزارشی از فعالیت دانشگاه بصره برای همکاری با دانشگاه رضوی ابراز تمایل کرد و از بررسی زمینه های همکاری با  این نهاد علمی فرهنگی خبر داد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات