۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۷۳۳۵۵۹

کتاب «مَنار» روانه بازار نشر شد

کتاب «مَنار» روانه بازار نشر شد
کتاب «منار» با نویسندگی غلامرضا گلی زواره و به کوشش سید عبدالله هاشمی و سید محمد کاظمی توسط انتشارات بوستان کتاب در قم چاپ و منتشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «منار» با نویسندگی غلامرضا گلی زواره و به کوشش سید عبدالله هاشمی و سید محمد کاظمی توسط انتشارات بوستان کتاب در قم چاپ و منتشر شد.

در این کتاب زندگی نامه و خاطرات 4 تن از شهدای روحانی روستای شیخ شبان به همراه تصاویر و مدارک و اسناد آن شهدای والا مقام گردآوری شده است.

با شروع جنگ تحمیلی مردم ولایتمدار روستای شیخ شبان -به ویژه جوانان - در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضوری فعال و مستمر داشتند و با حماسه آفرینی، فداکاری و ایثار در عملیات‌های گوناگون از خود کارنامه‌ای درخشان به یادگار گذاشتند. مشارکت پرشور جوانان شیخ شبانی در دوران دفاع مقدس در حدی بود که در ایام عملیات‌های مهم و سرنوشت ساز، جز عده‌ای سالخورده و خردسال و ناتوان تقریباً مردی در شیخ شبان حضور نداشت.

محصول این ایثارگری های صادقانه و خالصانه 84 شهید و قریب به 200 جانباز و ایثارگر و آزاده است. همین افتخار کافی بود تا در سال 1392 شیخ شبان به روستای نمونه ایثارگری کشور نامیده شود و به پیام ارسالی مقام معظم رهبری مفتخر گردد. روحانیون و طلاب این دیار پیشاپیش و همدوش دیگر اقشار، راهی مناطق عملیاتی شدند و ضمن فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی، با دیگر رزمندگان در خطوط مقدم جبهه به دفاع از مکتب اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی در چندین عملیات مهم، حضور یافتند. ثمره این حضور افتخارآمیز 4 طلبه شهید و چندتن جانباز و مجروح است.

گفتنی است روستای شیخ شبان از توابع استان چهارمحال و بختیاری و در 39 کیلومتری شمال غربی شهرکرد (مرکز استان) قرار دارد.

ارسال نظرات