۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۷۳۲۸۷۷
به رسم آیه‌ها؛

حفظ آمادگی در مقابل دشمن

حفظ آمادگی در مقابل دشمن
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، پیرامون تقویت قدرت نظامی کشور به آیه‌ای از قرآن اشاره کردند که در این سخن نگاشت مرور می شود.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح (۱۴۰۲/۰۱/۲۷)، پیرامون تقویت قدرت نظامی کشور به آیه‌ای از قرآن اشاره کردند که در این سخن نگاشت مرور می شود.

رهبر معظم انقلاب می فرمایند:«باید آمادگی وجود داشته باشد. تهدید هم همیشه هست، چون نمیشود زمانی را فرض کرد [که تهدید نباشد]؛ میشود زمانی را فرض کرد که صلح باشد و جنگ نباشد، امّا اینکه زمانی را فرض کنیم که تهدید اصلاً نباشد، به نظر من چنین چیزی میسّر نیست و پیش نمی‌آید. بنابراین، همیشه باید آمادگی وجود داشته باشد. این «وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم» این است دیگر؛ یعنی آماده کنید؛ «اَعِدّوا» [یعنی] آماده کنید. چقدر آماده کنید؟ «مَا استَطَعتُم»؛ هرچه میتوانید، هرچه در توان شما است، «مِن قُوَّةٍ وَ مِن رِباطِ الخَیل». همین آمادگی، خود نفْس آمادگی، بازدارنده است؛ خود نفْس آماده بودن [بازدارنده است]. لذا در همین آیه هم میفرماید «تُرهِبونَ بِهِ»؛ به این اِعداد، به این آماده بودن، تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُم؛ (۱) یعنی وقتی که شما آماده هستید و دشمن احساس میکند شما آماده‌اید، خود نفْس این بازدارنده است.»

۱) سوره‌ی انفال، بخشی از آیه‌ی ۶۰؛ «و هرچه در توان دارید از نیرو و اسبهاى آماده بسیج کنید، تا با این [تدارکات] دشمن خدا و دشمن خودتان را بترسانید. ...»

حفظ آمادگی در مقابل دشمن

 

ارسال نظرات