۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۷۳۲۴۹۷
آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد؛

لزوم حضور همگانی مسلمانان جهان در راهپیمایی روز قدس

لزوم حضور همگانی مسلمانان جهان در راهپیمایی روز قدس
حضرت آیت الله مکارم شیرازی حضور مسلمانان در راهپیمایی روز قدس را لازم دانست و گفت: رهبران جهان اسلام نسبت به آزادی قدس و حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین بی تفاوت نباشند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس بر لزوم حضور همگانی در این روز بزرگ تأکید کرد و گفت: یکایک مسلمانان جهان با پاسداشت روز قدس و شرکت در راهپیمایی آن در این حرکت عظیم سهیم باشند چرا که قرآن کریم می فرماید: ألا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ.

متن بیانیه این مرجع تقلید به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و اعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان میعاد مسلمانان و آزادی خواهان جهان در دفاع از حقوق پایمال شده مردم مظلوم فلسطین و دفاع از قلمرو سرزمین های اسلامی است. مسجد الاقصی محل معراج پیامبر اکرم(ص) و قبله گاه نخست مسلمانان بیش از شصت سال است که غصب شده و مدعیان حقوق بشر و دموکراسی بر جنایات هر روزه رژیم صهیونیستی چشم بسته و نظاره گرند.

اما آنچه اهمیت دارد این است که جهان اسلام خود را در برابر این مسأله مسئول بداند و رهبران و متولیان امور نسبت به آزادی قدس و حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین بی تفاوت نباشند و با اطمینان به وعده نصرت الهی تا آزادی سرزمین های اشغالی و مسجد الاقصی که إن‌شاءالله دور نخواهد بود از هیچ تلاشی فروگذار نکنند و یکایک مسلمانان جهان با پاسداشت روز قدس و شرکت در راهپیمایی آن در این حرکت عظیم سهیم باشند چرا که قرآن کریم می فرماید: ألا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ.

قم ـ ناصر مکارم شیرازی
24 فروردین 1402

عباس قاسم پور
ارسال نظرات