۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۷۳۲۲۵۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

فعالیت‌های عام المنفعه پرونده انسان را بعد از مرگ، باز نگه می‌دارد

فعالیت‌های عام المنفعه پرونده انسان را بعد از مرگ، باز نگه می‌دارد
اصفهان – حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: تربیت فرزند صالح و فعالیت‌های عام المنفعه‌ای همچون ساخت مدرسه و مسجد، پرونده اعمال انسان‌ها را بعد از مرگ باز نگه می‌دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شنبه شب در جمع اعضای خیرین مدرسه ساز شهرستان کاشان، گفت: خیرین مدرسه ساز باید متوجه باشند اهتمامی که دین اسلام نسبت به علم دارد هیچ دین دیگری ندارد بطوریکه پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید، اگر علم در دورترین منطقه حتی در چین باشد آن را فرا بگیرید.

وی با اشاره به اینکه فراگیری علم بر مرد و زن واجب است و این در حالی است در زمان‌های گذشته اجازه نمی‌دادند محرومین جامعه علم بیاموزند، گفت: فراگیری علم فقط برای طبقه اشراف جامعه بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: ملاک برتری در اسلام تقوا و جهاد و علم است، از این عالم و جاهل در یک جایگاه قرار ندارند و عالم سواره است و جاهل پیاده است.

وی مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی را سرمایه گذاری در امور عام المنفعه دانست و یادآور شد: عمر انسان‌ها محدود است و پرونده اعمال انسان با مرگ بسته می‌شود، اما پرونده کسانی که فرزند صالح تربیت کردند و خیرین و فعالان در امورعام المنفعه بعد از مرگ نیز باز است و ثواب صدقات جاریه خود را دریافت می‌کنند.

به گفته وی تربیت فرزند صالح و فعالیت‌های عام المنفعه‌ای همچون ساخت مدرسه و مسجد، پرونده اعمال انسان‌ها را بعد از مرگ باز نگه می‌دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه شهرستان کاشان در حال حاضر نیاز به ۴۰ مدرسه دارد، افزود: وجود کلاس‌های ۴۰ نفره در شهرستانی که از ظرفیت بالای خیرین بهره‌مند است، پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین به لزوم مشارکت خیرین شهرستان کاشان برای ساخت زائر سرای کاشانی‌ها در مشهد مقدس و ادامه ساخت مصلی بقیه الله الاعظم کاشان به عنوان یک فعالیت عام المنفعه را ضروری دانست، گفت: طی یک سال گذشته حتی یک درصد فعالیت عمرانی در پروژه مصلی بقیه الله الاعظم کاشان نیز انجام نشده است.

وی یادآور شد: برای ساخت پروژه زائرسرای کاشانی‌ها در مشهد مقدس هیچ فعالیت انجام نشده است و زمین پروژه در حال استرداد بود، اما یکسال مهلت برای آغازعملیات اجرایی آن که یک هزار و ۷۰۰ مترمربع به این پروژه اضافه شد گرفته شد و اکنون نوبت مشارکت خیرین برای آغاز عملیات اجرایی است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات