۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۷۳۱۰۶۹
حجت الاسلام آزموده مطرح کرد؛

وظایف مسئولان در مواجهه با مسمومیت دانش آموزان

وظایف مسئولان در مواجهه با مسمومیت دانش آموزان
حجت‌الاسلام آزموده گفت: یکپارچگی ساختار اطلاع‌رسانی و پرهیز از ابراز نظرات و محتملات شخصی، از جمله وظایف مهم مسؤولان در زمینه مسمومیت دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، امروز، در نشست اعضای ستاد نماز جمعه استان، با اشاره به مسمومیت‌های دانش آموزان، اظهار داشت: مواجهه با این پدیده پیچیده نیاز به آرایش قرارگاهی و فرماندهی متمرکز دارد.

وی افزود: یکپارچگی ساختار اطلاع‌رسانی و پرهیز از اینکه هر مقام مسؤولی بدون هماهنگی نظرات و محتملات شخصی خویش را عنوان کند از جمله اقدامات مهم مسؤولان در این رابطه است.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: وظیفه مهم دیگر ریشه‌یابی دقیق منشأ مسمومیت‌ها و میزان واقعی بودن آن و مشخص کردن ادعاهای درست از نادرست است همچنین برخورد قاطع و بدون گذشت با عوامل و مسببان اصلی با اشد مجازات است که در سخنان رهبر حکیم انقلاب اسلامی، بیش از ۳ بار مورد تأکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: از جمله عوامل مسموم‌کننده فضای زیست عمومی آن دسته از اشخاص و رسانه‌ها و جریان‌های ورشکسته سیاسی هستند که با شکست در اغتشاشات خیابانی و ادراکی در پاییز امسال سرخورده و آشفته دست به تقلاهای مذبوحانه زده و وقیحانه نظام اسلامی و نیروهای فداکار امنیتی و انتظامی را متهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به وظایف رسانه‌های انقلابی در این زمینه، تصریح کرد: رسانه‌های انقلابی بویژه رسانه ملی با جهاد و تلاش مضاعف خود باید با تهیه گزارش‌های صادقانه و آرامش‌بخش و تحلیل‌های روشنگرانه فضای زندگی مردم خصوصاً والدین نگران و دانش‌آموزان را آرامش بیشتر ببخشند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از اهالی رسانه، به گمان سبقت‌گیری در اطلاع‌رسانی و تفاخرهای کاذب در پیش‌بینی‌های شتاب‌زده، نباید وارد عرصه نشر شتاب آلود اخبار و تحلیل‌های ناقص شوند.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: درعین‌حال که از مسؤولین ذی‌ربط باید مطالبه کرد تا با نهایت دقت به وظایف خود عمل کنند؛ اما مردم هم با دعوت یکدیگر به آرامش، بایستی از اقدامات هیجانی پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: رفتارها و مواضع احساسی و هیجانی و درعین‌حال نسنجیده و یأس آفرین، دقیقاً همان چیزی است که امروز دشمن در تعقیب آن است.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: تقویت همدلی و اتحاد ملی بزرگ‌ترین راهبرد و راه نجات از فتنه‌های گوناگون، خصوصاً فتنه‌های ترکیبی کنونی است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات