۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۷۲۹۷۰۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

اولویت نخست ستاد احیای امر به معروف اجرای حکم خدا باشد

اولویت نخست ستاد احیای امر به معروف اجرای حکم خدا باشد
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی تأکید کرد که اولویت نخست ستاد احیاء امر به معروف اجرای حکم خدا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان از این شهرستان به عنوان شهر هنرمندان نام برد و گفت: از ظرفیت‌های هنرمندان کاشان در حوزه شعر، تئاتر، کلیپ در ایام تعطیلات نوروز برای اجرای برنامه‌های ارزشی و روزه داری استفاده شود.

وی از فعالان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان افراد برگزیده و مورد خطاب خداوند در این فریضه واجب نام برد و افزود: امام باقر(ع) می‌فرماید، تمام واجبات حتی نماز به وسیله امر به معروف و نهی از منکر اقامه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم داشتن غیرت دینی به مسائل دینی تأکید کرد و با اشاره به اینکه غیرت دینی را با تامل در اهداف انقلاب تقویت کنیم، گفت: اولویت نخست ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر اجرای حکم خدا باشد چرا که امیرمومنان(ع) می‌فرماید، شدید‌ترین گناه آن گناهی است که آن را سبک بدانیم.

وی با بیان اینکه دین اسلام دین عالم گیری است و این مردم همان مردم انقلابِ زمینه ساز هستند، اظهار داشت: هدف اصلی حاکمیت دینی و عبودیت است و در این راه و هدف از رحمت خداوند نباید نا امید شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه از ظرفیت وحدت حوزه و دانشگاه برای کار‌های کلان فرهنگی نباید غفلت شود، افزود: ستاد احیای امر به معروف و نهی ازمنکر باید با هر دو مجموعه علمی ارتباط داشته باشد و از ظرفیت مالی دانشگاه استفاده شود.

به گفته وی حوزه و دانشگاه باید محتوای فاخر و روانشناسانه تولید کند تا با خواندن یا مشاهده محتوا‌های تولید شده بر ذهن و فکر نسل جوان تاثیرگذار باشد، چرا که چاپ یک برگ از محتوا‌های مذهبی و ارزشی و توزیع آن به شدت تأثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در کاشان اجرای احکام دینی را سبب امنیت دانست و مجریان مسائل شرعی را در اولویت نخست اجرای مسائل شرعی اعلام کرد و افزود: عدم اجرای مسائل شرعی از سوی مجریان و متولیان این امر پذیرفتنی نیست و مجریان قانون نباید در مقابل کسانی باشند که تذکراتی می‌دهند.

وی به لزوم ارتقای سطح دینی دستگاه‌های تحت نظر مدیران مجموعه‌ها تأکید کرد و گفت: از تجربه و ظرفیت سردار صفاری در موضوع امر به معروف و نهی از منکر در ایام تعطیلات نوروز امسال استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر استفاده از ظرفیت موکب‌های اربعین حسینی در تعطیلات نوروز کاشان تأکید کرد و افزود: کاشان به تعبیر رهبر معظم انقلاب شهر مکرّم و متقین است و نباید تعداد معدودی کشف حجاب سبب تضعیف جایگاه اجتماعی شهرستان کاشان شود چرا که هویت کاشان درراهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نشان داده شد.

وی برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با استفاده از یک کارشناس خبره در باغ تریخی فین کاشان و استفاده از ظرفیت ورزشکاران برای اجرای حرکات نمایشی در ایام تعطیلات نوروز امسال را مصداقی از لذت حلال دراین ایام دانست.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین توجه به حجاب در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و به برنامه ریزی برای لباس فرم دانشگاه تأکید کرد.

وی استفاده از کاور پلیس برای نیرو‌های امر به معروف و نهی از منکر را سبب قدرت و اقتدار این نیرو دانست و خواستار ضابطه‌ مند شدن ورود و خروج مسافران از اماکن اقامتی بوم گردی در منطقه کاشان شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات