۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۷۲۹۳۸۱
آیت الله کریمی جهرمی تأکید کرد؛

نقش تأثیرگذار دانشگاه در تربیت نیرو برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور

نقش تأثیرگذار دانشگاه در تربیت نیرو برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور
آیت الله کریمی جهرمی گفت: نقش دانشگاه در تربیت جوانانی پرنشاط و فعّال در حوزه‌های اقتصادی و در نتیجه بهبود وضعیت معیشت و اشتغال عمومی کشور، بسیار سازنده و مهم است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و همراهان، با حضور در دفتر آیت الله کریمی جهرمی با وی دیدار و از توصیه‌های معظم‌له بهره‌مند شدند.

در ابتدای این دیدار، آقای خسرویان رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آینده این نهاد علمی ارایه کرد.

در ادامه آیت الله کریمی جهرمی نیز با تقدیر و تشکّر از رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و همراهان اظهار داشت: گزارش شما نسبت به اقدامات این دانشگاه بزرگ و مفید، موجب خرسندی است و اهدافی که پیش روی دارید بسیار مقدّس است که باید با اعتقاد و باور محکم و استقامت زیاد، به سمت آن اهداف پیش بروید‌.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصاد و اشتغال جوانان در کشور ابراز کرد: شرایط بد اقتصادی کشور موجب تضییع نیروهای انسانی و ایجاد یاس و ناامیدی می‌شود و نقش دانشگاه شما در تربیت جوانانی پرنشاط و فعّال در حوزه‌های اقتصادی و در نتیجه بهبود وضعیت معیشت و اشتغال عمومی کشور، بسیار سازنده و مهم است و همگان باید با عزم و همّت این ناامیدی را از جامعه دور کنیم.

تعامل علمی با همه کشورهای دنیا و استفاده طرفینی از تجارب، راه پیشرفت را هموار و سریع‌تر می‌کند

آیت الله کریمی جهرمی در قسمت دیگری از توصیه‌های خود با اشاره به آیه شریفه «فوق کلّ ذی علم علیم» بیان داشت:
شخص مسلمان هیچ‌گاه به آن چیزی که دارد بسنده نمی‌کند و روز به روز بر علم و پیشرفتِ بیشتر می‌اندیشد.

وی در ادامه افزود: این که پیامبر مکرم اسلام صلّی الله علیه وآله فرمودند: "اطلبوا العلم ولو بالصین" منظورشان فقط علوم دینی نمی‌باشد؛ بلکه منظور هر علمی است که موجب آرامش و پیشرفت بشر می شود.

آیت الله کریمی جهرمی ارتباط با مراکز علمی و فنّی داخل و خارج کشور را از ضروریات این دانشگاه دانسته و اظهار داشت: تعامل علمی با همه کشورهای دنیا و استفاده طرفینی از تجارب، راه پیشرفت را هموار و سریع‌تر می‌سازد که باید این امر مورد توجه واقع شده و به آن اهتمام شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در قسمت دیگری از بیانات خود ضمن اشاره به اهمیت اخلاق در جامعه افزود: باید در کنار پیشرفت فنّی و حرفه‌ای دانشجویان عزیز، نسبت به جنبه‌های اخلاقی نیز توجه ویژه داشت.

آیت الله کریمی جهرمی در پایان بیان داشت: اگر جوانانی تربیت شوند که مردم، هم از ابتکارات و اختراعات آن ها بهره‌مند شده و هم از اخلاق، ادب و انسانیت آن ها لذّت ببرند، مایه افتخار خواهد بود و خداوند هم به وجود چنین جوانانی مباهات می‌کند‌.

تعامل علمی با همه کشورهای دنیا و استفاده طرفینی از تجارب، راه پیشرفت را هموار و سریع‌تر می‌کند

ارسال نظرات