۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۶
کد خبر: ۷۲۸۰۵۰
دبیر ستاد اعتکاف کرمانشاه:

ثبت نام اعتکاف از ۶ بهمن آغاز می‌شود

ثبت نام اعتکاف از ۶ بهمن آغاز می‌شود
کرمانشاه ـ سروری گفت: ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف از ششم بهمن در کرمانشاه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عباس سروری در گفت‌وگویی از ثبت‌نام برای مراسم معنوی اعتکاف امسال در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: ثبت نام برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف پس از دو سه سال وقفه بدلیل بیماری کرونا و امیکرون، امسال در مساجد کرمانشاه برگزار می شود.

دبیر ستاد اعتکاف استان کرمانشاه افزود: ثبت نام از روز پنجشنبه 6 بهمن در مسجد حاج شهبازخان بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء شروع و تا دوشنبه 10 بهمن ادامه دارد.

وی گفت: مراسم اعتکاف از 15 بهمن ماه مصادف با سالروز تولد حضرت علی(ع) شروع می شود و تا سه روز ادامه خواهد داشت.

سروری محل اعتکاف و ثبت نام برای خواهران را مسجد جامع شهر کرمانشاه اعلام کرد و تصریح کرد: محل اعتکاف برادران در مسجد حاج شهبازخان خواهد بود.

وی با تأکید بر به همراه داشتن وسایل شخصی، افزود: همراه آوردن موبایل، تبلت، وسایل سمعی و بصری، دوربین عکاسی ممنوع است و معتکفین بعد از شروع مراسم نمی‌توانند از مکان خارج شوند.

سروری گفت: غذای سحر و افطار نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و بسته‌بندی کامل به معتکفین داده می‌شود و همچنین برنامه های فرهنگی نیز برای معتکفین در نظر گرفته شده است.

وی گفت: اعتکاف شرایطی را فراهم می‌کند تا انسان‌ها با توشه معنوى، اعتقادى راسخ، ایمان و امیدى بیشتر، به زندگى خود ادامه دهند و خود را براى صحنه هاى خطر و جهاد در راه خدا آماده کنند و از نافرمانى او بپرهیزند و به سوى سعادت دنیا و آخرت گام بردارند

اعتکاف یا ایام البیض به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم هر ماه قمری گویند که به باور مسلمانان، ایام البیض ماه های رجب، شعبان و رمضان، دارای فضیلت بسیار است.

اعتکاف در لغت به معنای اقامت کردن و ماندن در جایی است، اما در شرع اسلام، اعتکاف باید در مکانی مقدس برای تقرب جستن به خداوند صورت گیرد و اعتکاف در اصطلاح فقهی نوعی عبادت است که انسان سه روز یا بیشتر در مسجد مقیم می شود و هر سه روز را روزه گرفته و به عبادت و راز و نیاز با خدا می پردازد./1400/

ارسال نظرات