۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۲۸۰۱۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۱۳۰ مسجد خراسان شمالی

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۱۳۰ مسجد خراسان شمالی
حجت‌الاسلام رفیعی از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف رجبیه هم‌زمان با ایام البیض در ۱۳۰ مسجد خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز، در نشست با شماری از مبلغین بجنورد، اظهار داشت: آیین اعتکاف رجبیه در مساجد استان خراسان شمالی بویژه مساجد جامع از 13 رجب هم‌زمان با 15 بهمن 1401 به مدت سه روز ویژه برادران و خواهران برگزار می‌شود.

وی افزود: در این آیین معنوی برنامه‌های گوناگون فرهنگی نظیر کرسی تلاوت و ختم قرآن و صلوات، حلقه‌های معرفت، سخنرانی روحانیون، حضور راویان دفاع مقدس و علما با عنوان عصری با علما و عصری با شهدا و حضور شاعران آیینی برنامه‌ریزی‌شده است.

حجت‌الاسلام رفیعی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این آیین معنوی برنامه‌های عزاداری، جهاد تبیین، گام دوم انقلاب، مهدویت، مناجات خوانی شبانه، محافلی با موضوع ازدیاد جمعیت، طب سنتی، تاریخ اسلام و پاسخ به شبهات، سبک زندگی اسلامی برای شرکت‌کنندگان است.

وی اضافه کرد: در راستای برگزاری هر چه‌بهتر مراسم معنوی و مردمی اعتکاف نیازمند حمایت‌های دولتی و خیرین هستیم تا بتوانیم زیرساخت‌ها و مساجد را به نحو احسن آماده کنیم.

حجت‌الاسلام رفیعی ادامه داد: البته استان خراسان شمالی از استان‌های برتر و پیشرو در برگزاری آیین معنوی اعتکاف است و هرساله تعداد بسیاری از مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی بابیان اینکه مبلغ 290 هزار تومان به‌عنوان هزینه ثبت‌نام هر فرد در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: این هزینه از سوی هیئت‌امنای مساجد برای برگزاری هر چه‌بهتر این مراسم در نظر گرفته‌شده است.

حجت‌الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: البته هزینه ثبت‌نام هر فرد در سایر نقاط و شهرستان‌های استان متفاوت است و در سایر شهرستان‌ها علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم می‌توانند به ادارات تبلیغات اسلامی و یا هیئت‌امنای مساجد که برای ثبت‌نام در نظر گرفته‌شده است مراجعه کنند.

وی با تأکید بر به همراه داشتن وسایل شخصی، افزود: همراه آوردن موبایل، تبلت، وسایل سمعی و بصری، دوربین عکاسی ممنوع است و معتکفان بعد از شروع مراسم نمی‌توانند از مکان خارج شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مراسم معنوی اعتکاف رجبیه در سال جاری در 130 مسجد شامل 36 مسجد شهری و 94 مسجد روستایی برگزار می‌شود.

گفتنی است، در شهرستان بجنورد مساجد انقلاب، بقیه‌الله(عج) بلوار استقلال و امام محمدباقر(ع) خیابان صفا ویژه برادران و مساجد جامع، حجت ابن الحسن(عج)، سیدالشهدا(ع) پل منطقه، حضرت رسول(ص)، بقیه‌الله(عج) شهرک فرهنگیان، قائم آل محمد(عج) خیابان حسینی معصوم و قائم آل محمد(عج) شهرک امام خمینی(ره) ویژه بانوان در نظر گرفته‌شده است/9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات