۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۷۲۷۴۹۱
به همت مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی؛

جشن میلاد حضرت زهرا و مراسم عمامه گذاری طلاب برگزار شد + عکس

جشن میلاد حضرت زهرا و مراسم عمامه گذاری طلاب برگزار شد + عکس
جشن میلاد حضرت زهرا(س) و تجلیل از خانواده طلاب با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی و مراسم عمامه گذاری با حضور آیت الله فیاضی در مرکز آموزش فلسفه اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، جشن میلاد حضرت فاطمه(س) و مراسم عمامه گذاری طلاب شب گذشته با حضور آیت الله فیاضی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مومنی به همراه اجرای برناهم های شاد و مفرح برای فرزندان طلاب، در مرکز تخصصی آموزش فلسفه اسلامی برگزار شد.

جشن میلاد جضرت زهرا (س) و مراسم عمامه گذاری طلاب برگزار شد

در ابتدای این مراسم، پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم، حاج سید علی حسینی نژاد ضمن تبریک این ایام، به مدح و ذکر اوصاف حضرت زهرا (س) پرداخت.

جشن میلاد جضرت زهرا (س) و مراسم عمامه گذاری طلاب برگزار شد

سخنران این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی ضمن اشاره به اهمیت مسئله تربیت بیان داشت: در بحث تربیت، واقعیت این است که مردها به تنهایی توان و شایستگی انجام این وظیفه خطیر را ندارند بلکه خداوند اصل این توان و ویژگی را در وجود مادر نهاده است و فرزندان در مرحله اول از مادر خود الگو می گیرند و پدر در اینجا تنها کمک کار مادر است و باید توجه داشت اگر زن ها به این مهم عمل نکنند، بدون شک جامعه ما به سمت تباهی خواهد رفت.

جشن میلاد جضرت زهرا (س) و مراسم عمامه گذاری طلاب برگزار شد

وی با طرح مسئله همسرداری در اسلام، در توصیه ای به همسران طلاب گفت: باید هوشیار باشیم و از مسئله همسرداری هم غافل نشویم و شما خانواده های طلاب توجه داشته باشید که همسرداری شامل تمام مسائل بزرگ و کوچک همسرتان می شود. به عنوان مثال بهتر است هر روز صبح، هنگام بیرون رفتن همسرتان از منزل، به بدرقه او بروید و به او ابراز محبت کنید.

در ادامه ضمن بخش ویدئو کلیپی از سخنان حضرات آیات خامنه ای، سبحانی، جوادی آملی و علامه مصباح یزدی بر نقش و عظمت فلسفه اسلامی تاکید شد. سپس به بازخوانی سخنان رهبر معظم انقلاب درباره نقش زن و اهمیت وظیفه خانه داری و مساوی نبودن خانه داری با خانه نشینی پرداخته شد.

در بخش دیگر این مراسم، حجت الاسلام معلمی ضمن تاکید به اهمیت علم فلسفه و عدم وجود جایگزین برای آن، به بیان فواید و کاربردهای این علم پرداخت و اظهار داشت: اگر بخواهیم به طور خلاصه به کاربرد و اهمیت فلسفه بپردازیم، باید بگوییم فلسفه اسلامی همان برهانی و معقول کردن مبانی دینی ما است و تنها بدین وسیله می توانیم عقاید و مبانی خود را به کسی که به اسلام اعتقادی ندارد، اثبات کنیم. به عبارت دیگر فلسفه مبانی ما را از حالت تعبدی خارج نموده و همانند یک پایه و ستون، منجر به تقویت عقاید ما می شود.  

جشن میلاد جضرت زهرا (س) و مراسم عمامه گذاری طلاب برگزار شد

وی در ادامه، خطاب به همسران طلاب اظهار داشت: شما خانواده های طلاب، با یاری همسرانتان در واقع خدمت بزرگی به اسلام می کنید زیرا به پشتوانه و حمایت شما است که همسران شما می توانند به تقویت مبانی دینی و تربیت نسل ها نائل شوند و هرچه در این راه به این طلاب کمک کنید، در واقع به اسلام خدمت کرده اید.

در پایان این جشن، مراسم عمامه گذاری شش نفر از طلاب این مرکز، با حضور آیت الله فیاضی برگزار شد و در انتها خانواده هایی که در یکسال گذشته صاحب فرزند شده بودند، تکریم شدند.   

جشن میلاد جضرت زهرا (س) و مراسم عمامه گذاری طلاب برگزار شد

ارسال نظرات