۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۷۲۶۸۵۰

معرفی کتاب «گزارش کتاب هشتگ اسلام»

معرفی کتاب «گزارش کتاب هشتگ اسلام»
کتاب هشتگ اسلام به بررسی تغییرات شگرف در سبک گفتمان دینی مسلمانان و پیشرفت‌های دیجیتالی جهت تحقق برنامه‌های معنوی، عرفانی و حقوقی آنان می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، گزارش دهندگان "کتاب هشتگ اسلام" را این‌طور معرفی می‌کنند: هشتگ اسلام حاصل تجزیه‌وتحلیل روند تکامل جهان دیجیتالی مسلمانان است.

هدف از این کتاب ترسیم نقشه درست از رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های اینترنتی است که در برخی موارد به شکل‌گیری جنبش‌های نوپدید دینی و انتشار علوم اسلامی معاصر منجر شده است.

این کتاب روند تغییرات شگرف در سبک گفتمان دینی مسلمانان و پیشرفت‌های دیجیتالی جهت تحقق برنامه‌های معنوی، عرفانی و حقوقی آنان را بررسی می‌کند.

معرفی نویسنده کتاب «هشتگ اسلام»

نویسنده این کتاب آقای بونت بیش از بیست سال در حوزه اسلام‌شناسی، پژوهش کرده و در سابقه خود، عضویت در گروه مدیریتی مطالعات دینی و فلسفی و عضویت در شورای مستشاری مطالعات اسلامی را دارد، او هم‌اکنون عضو شورای مستشاری جامعه مطالعات اسلامی انگلستان و عضو شورای جامعه مطالعات خاورمیانه این کشور است.

بونت پایه‌گذار روش‌شناسی جدیدی بوده است که می‌تواند سنگ بنای مطالعات اسلام و اینترنت باشد. این پژوهشگر بلندپایه، در عمده تحقیقات خود به بررسی اثر اینترنت و شبکه اجتماعی بر اسلام و جامعه مسلمانان و نیز بررسی روش‌های مواجهه جوامع اسلامی با مدرنیته پرداخته است، مقالات زیادی به مطالب او استناد کرده‌اند و شاخص استنادی دکتر گری بونت 2796 بوده است.

معرفی کتاب «گزارش کتاب هشتگ اسلام»

 

ارسال نظرات