۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۲۶۰۸۸
آیت الله مهدوی:

دانشجو علاوه بر تخصص، نیاز به تعهد دینی هم دارد

دانشجو علاوه بر تخصص، نیاز به تعهد دینی هم دارد
اصفهان ـ استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به اهمیت تعهد دینی در میان دانشجویان گفت: تخصص داشتن دانشجو بدون تعهد دینی موجب خیانت به کشور و عدم رضایت مردم می‌گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبریف در تبیین موضوع چگونگی امکان پذیری وحدت میان دانشگاه و حوزه در درس گفتاری مجازی، گفت: ضرورت وحدت میان حوزه و دانشگاه مانند وحدت میان جسم و روح در انسان، که مکمل یکدیگر هستند قطعی است.

وی با بیان روش غالب علم آموزی در دانشگاه و حوزه، اظهار کرد: غالباً علوم دانشگاهی مرتبط با جسم، و علوم حوزه مرتبط با رشد روح انسان است (که از زمان انبیاء مورد توجه بوده است) و این بدین معنا است که هردو متکفل یک نیاز انسان هستند و جامعه ما در آن واحد هم نیازمند دانشگاه، و هم نیازمند حوزه است.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به عدم انحصار حوزه و دانشگاه در یادگیری علوم، تصریح کرد: انحصار در دروس معنوی در حوزه، موجب عدم موفقیت طلبه در تبلیغ دینی جامعه می‌گردد چرا که اطلاعی از مباحث روز دنیا ندارد و از طرفی دیگر اگر دانشجویی بخواهد تخصص بگیرد و به جهت روحی مانند خداشناسی، که موجب انجام واجبات و ترک محرمات می‌گردد تعهد نداشته باشد، موجب خیانت او به کشور و عزیمتش به خارج از کشور، و عدم رضایت مردم خواهد شد‌.

وی با اشاره بر تکلیف رؤسای حوزه های علمیه در راستای تربیت و رشد روحی دانشجویان، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای در حضور رؤسای دانشگاه دست روی شانه ایشان گذاشتند و فرمودند: تعهد داشتن دانشجویان در حین تخصص را بر عهده شما می‌گذارم ولی کسی متوجه تاکید ایشان در خصوص این موضوع نشد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات