۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۷۲۵۸۹۵
آیت الله سعیدی:

دشمن به دنبال جدایی دو قشر فرهیخته حوزه و دانشگاه است

دشمن به دنبال جدایی دو قشر فرهیخته حوزه و دانشگاه است
امام جمعه قم گفت: دشمن مدت ها است به دنبال جدا کردن دو قشر فرهیخته حوزه و دانشگاه است و این همکاری و وحدت باید ناظر به تکمیل زندگی مردم باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه شهر مقدس قم در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته شهر بانوی کریمه با اشاره به مصرف بی رویه گاز گفت: مصرف بی رویه در کشور ما خصوصاً در مصرف انرژی گاز مسئله جدیدی نیست و این مسئله مشکلاتی را به وجود آورده است که مردم به خصوص در فصل سرما باید نسبت به مصرف آن با نگاه ویژه ای برخورد داشته باشند.

وی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه ابراز کرد: دشمن مدت ها به دنبال جدا کردن این دو قشر فرهیخته جامعه است و این همکاری و وحدت باید ناظر به تکمیل زندگی مردم باشد.

تولیت آستان حضرت معصومه (س) اشاره ای نیز به درگذشت رستم قاسمی و مولوی عبدالواحد ریگی داشت و تصریح کرد: اکنون با آرام شدن نسبی جو کشور باید به چند مورد توجه کرد که از آن جمله مدیریت آشوب ها در خارج از کشور است که وزارت خارجه نسبت به مداخله کشورهای بیگانه هوشیارتر از گذشته و اقدامات بازدارنده داشته باشد.

خطیب نماز جمعه شهر قم با بیان اینکه شبکه های حقیقی با محوریت فضاهای هنری و بسترهای دخلی اغتشاشات از دیگر عوامل زمینه اغتشاشات است، خاطرنشان کرد: مردم خواستار بهبود وضعیت مسکن و معیشت هستند لذا دولت با همت در این موضوعات می تواند بسترهای اغتشاشات را جمع آوری و از بین ببرد.

آیت الله سعیدی نابسامانی اخلاقی و تربیتی در فضاهای آموزشی را از جمله عوامل و زمینه آشوب ها دانست و اظهار داشت: آموزش و پرورش قلب مدیریت دراز مدت کشور است و توجه به نحوه سلوک و فعالیت آموزشی  کشور ضروری است.

آیت الله سعیدی در خطبه اول با اشاره به اینکه خدمت به مردم یکی از آثار تقوای الهی است، عنوان کرد: تقوا خدمتگذاری به مردم است و انسان متقی علاوه براینکه به خود و خانواده اش خدمت می کند نسبت به آحاد مردم و عیال خدا هم بی تفاوت نیست و در دشواری ها به آنان خدمتگذاری می کند.

خطیب نماز جمعه قم با بیان آیاتی از سوره توبه اظهار داشت: صدقات واجب مختص به فقرا و اصنافی است که در سوره 60توبه از آن ها نام برده شده است و دیگران نباید به آن طمع بورزند و این اصناف هر یک به تنهایی می توانند مورد مصرف صدقات باشند.

وی همچنین تقوا را بازدارنده انسان از جهل و نادانی برشمرد و ابراز کرد: به وسیله تقوا حضرت نوح از امواج خروشان نجات یافته و مومنین از منجلاب ها نجات و رهایی می یابند.

ارسال نظرات