۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۷۲۵۱۹۰
آیت الله کعبی:

قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در سایه اقتدار نظامی است

قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در سایه اقتدار نظامی است
نماینده مجلس خبرگان گفت: اقتدار دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران، قدرت بازدارنده ایجاد کرده و هیچ دشمنی خیال تجاوز نظامی به مرز و بوم این کشور را در سر نمی پروراند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری، در جمع طلاب مدرسه امام حسین (ع) گفت: امنیت نیاز عمومی همه جوامع بشری است و اهمیت آن در حد اصل حیات و زندگی است.

وی با بیان اینکه امنیت همانند نفس کشیدن در زندگی انسان ها اهمیت دارد، ابراز کرد: جوامعی که در آن امنیت و آرامش نباشد به هیچکدام از اهداف مورد نظر خود از لحاظ پیشرفت و شکوفایی مادی و معنوی نمی رسد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تصریح بر اینکه امنیت زیرساخت پیشرفت و شکوفایی مادی و معنوی است، اظهار داشت: امنیت سخت افزار توسط نیروهای مسلح محقق می شود و جامعه ای که اقتدار نظامی نداشته باشد ذلیل و اسیر است.

آیت الله کعبی ادامه داد: امروز اقتدار دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران، قدرت بازدارنده ایجاد کرده و هیچ دشمنی خیال تجاوز نظامی به مرز و بوم این کشور را در سر نمی پروراند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه امنیت سخت افزار بر پایه ایمان، عمل صالح، عدالت، ریشه کنی فقر و فساد، اتحاد و انسجام اجتماعی، تدبیر و کارآمدی در عرصه مدیریت استوار است، خاطرنشان کرد: زیرساخت برخی از این عوامل به حرکت حوزه های علمیه و محوریت مساجد بستگی دارد، ساخت جامعه بر محور عمل صالح برگشت به محوریت مسجد به عنوان پایگاه دینی و حرکت طلاب و حوزه علمیه خواهد داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اتحاد، انسجام و امید آفرینی عاملی برای امنیت در کشور می باشد، تاکید کرد: باید دست به دست هم داد و با وحدت کلمه بین جامعه انسجام به وجود آورد و امید را به جامعه تزریق کرد.

آیت الله کعبی با بیان اینکه وادادگی یکی از آسیب های امنیت عمومی است، ابراز کرد: وادادگی یعنی کار را به دیگری سپردن و تقصیرها را برعهده دیگران گذاشتن است و در زمینه حجاب و عفاف همه قوا و دستگاه های متولی فرهنگ مسئول هستند.

ارسال نظرات