۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۷۲۴۱۹۹
رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه:

هدف اصلی دشمن در اغتشاشات اخیر رسیدن به پروژه معامله قرن بود

هدف اصلی دشمن در اغتشاشات اخیر رسیدن به پروژه معامله قرن بود
کرمانشاه ـ حجت الاسلام مفید گفت: آنچه که در اغتشاشات اخیر هدف اصلی دشمن بود، رسیدن به پروژه معامله قرن بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محسن مفید امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: دشمن چندین دهه است که تلاش می کند به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند، حتی قبل از پیروزی انقلاب هم درصدد بود که این نظام تثبیت نشود.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه با بیان اینکه دشمن، هرگز از دشمنی خود دست برنمیدارد و تلاش می کند که از حرکت و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کند، افزود: همچنان با سد محکم اراده مردم که نشأت گرفته از ایمان و ولایت مداری است، مواجه شده است.

وی گفت: آنچه که در اغتشاشات اخیر هدف اصلی دشمن بود، رسیدن به پروژه معامله قرن بود و اینکه بخواهند ایران را تجزیه کنند که خوشبختانه با بصیرت ملت ایران منجر به شکست شد.

حجت الاسلام مفید افزود: امروز هدف دشمن کل ایران است. نه اینکه با فرد یا گروه خاصی دشمنی داشته باشند. دشمنی آنها با همه ملت ایران است و باید اهداف تجزیه طلبانه دشمن برای مردم تبیین شود.

وی در ادامه به اهداف میانی دشمن اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف میانی دشمن جلوگیری از توفیق در جهت گیری دولت سیزدهم برای برون رفت از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بود. چرا که متوجه استفاده از ظرفیتهای داخلی کشور و همچنین متوجه گسترش همکاری ایران با کشورهای قدرتمند مثل چین و روس شده بود.

حجت الاسلام مفید خاطرنشان کرد: همین فعال شدن دیپلماسی اقتصادی موجب شد تا دشمن از طریق اهرم فشار تحریم و سپس مذاکرات برجامی و در نهایت با اغتشاش و ترور با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقابله کند.

وی با اشاره به طراحی انفعالی و ناشیانه دشمن برای اغتشاش‌های پراکنده در کشور گفت: این طراحی‌ها با استفاده از شبکه های نفوذی که در داخل و خارج کشور ماموریت پیدا می‌کنند، با استفاده از رسانه های معاندی که فقط برای کشور ما تولید برنامه دارند و نیز با استفاده از ایجاد نارضایتی هایی که عده‌ای در داخل کشور مامور پیگیری آن هستند دنبال می‌شود. اینها روش‌هایی است که دشمن در جهت ایجاد بحران و آشوب در کشور از آنها استفاده می‌کند.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه گفت: همه گروهک های تجزیه طلب قبل از انقلاب اسلامی با هدف خود مختاری بودن و تجزیه ایران شکل گرفته اند که سابقه تاسیس برخی از آنها به و مانند داعش قصد داشتند که ایران را مانند سوریه به ویرانه ای تبدیل کنند.

حجت الاسلام مفید ادامه داد: دشمنان در این مدت جای جلاد و شهید را عوض نمودند و نسل جدید بدلیل عدم سواد رسانه ای این دروغ ها را باور کردند و متاسفانه در وقایع اخیر مرجعیت فکری بسیاری از جوانان آنها به جای علما، روحانیون ،کارشناسان و ... سلبریتی هایی شد که در راستای اهداف دشمنان، منافقین و تجزیه طلبان قدم برمی داشتند و در انتشار دروغ پراکنی هم صدا با دشمنان شدند.

وی بر مراقبت و هوشیاری رسانه ها و مراجع فکری تاکید کرد و گفت: جهاد تبیین وظیفه همگانی هر ایرانی است که باید در جهت معرفی دستاوردهای انقلاب تلاش کند و این امر نیازمند مطالعه دقیق است و اهالی رسانه به عنوان خط مقدم این جهاد می توانند نقش تاثیر گذاری داشته باشند.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه تقاضای آحاد مردم ایران و انسان های خداجوی انقلاب این است که مسئولان به اعتراضات مشروع گوش و پاسخ دهند، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد عده‌ای از مطالبه و اعتراض مردم سودجویی کنند، حرف مردم را به حاشیه ببرند و ناامنی و هرج و مرج ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: مردم همواره ثابت کرده اند که پا به کار کشور و ایران هستند و سره را از ناسره تشخیص می دهند و اجازه نمی دهند که امنیت کشورشان دچار خدشه شود، اما این موضوع باعث نمی شود که مطالبه آن ها شنیده نشود.

این مسئول در ادامه با اشاره به ترورهای ناجوانمردانه اغتشاشگران گفت: خون پاک شهدا در طول تاریخ بشریت همواره سندی بر حقانیت اسلام و مسیر انقلاب بوده است. مردم با صدای بلند اعلام می کنند که اجازه تعدی به امنیت، اعتقادات و دینشان را نمی دهند و تا آخرین قطره خون خود در مقابل هتاکان خواهند ایستاد و اجازه بی حرمتی را نخواهند داد.

وی با بیان اینکه دشمنان از قدرت و صلابت و نفوذ ایران اسلامی ناراحت هستند و به هر شکلی می‌خواهند از ملت ایران انتقام بگیرند، عنوان کرد: فکر می‌کنند با ترور فرزندان این کشور می‌توانند پیشرفت انقلاب را سد کنند غافل از آنکه این ترورها فرزندان ایران اسلامی اراده ملت ایران را محکم‌تر می‌کند./1400/

ارسال نظرات