۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۷۲۳۳۱۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

رفتار و گفتار آمریکایی‌ها در رابطه با برجام متناقض است

رفتار و گفتار آمریکایی‌ها در رابطه با برجام متناقض است
حجت‌الاسلام رفیعی گفت: رفتار و گفتار آمریکایی‌ها در رابطه با مذاکرات برجام بسیار متناقض است آن‌ها برخلاف فشاری که در ظاهر دارند در خفا برای رسیدن به توافق التماس می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز، در نشست با شماری از مبلغین استان، با اشاره به رفتار متناقض آمریکایی‌ها در رابطه با برجام، اظهار داشت: برخلاف آنچه آمریکایی‌ها و عمال غربی آن‌ها برای رسانه‌های خود از بن‌بست در مذاکرات می گویند، در خفا به شدت واسطه و پیام می‌فرستند که مذاکرات سریع‌تر به توافق و احیای برجام منجر شود.

وی افزود: نکته‌ای که باید بدانیم این است که آمریکایی‌ها تلاش دارند با تعابیر و تفسیرهای متناقض عبارت‌ها، عملکرد خود در خروج از برجام را به‌نوعی مشابه تعدیل تعهدات ایران در اجرای برجام نشان دهند.

حجت‌الاسلام رفیعی اضافه کرد: آن‌ها می‌خواهند با عبارت «مذاکرات بازگشت متقابل به برجام» گناه خود را بشویند، این در حالی است که ایرانی‌ها هنوز در برجام هستند و این آمریکایی‌ها هستند که می‌خواهند پس از خروج و سنگ‌اندازی در برجام به آن برگردند

وی ادامه داد: خروج آمریکا از برجام دست خودش بود اما بازگشت آن به برجام دیگر دست خودش نیست و در این توافق هیچ بندی مبنی بر بازگشت عضوی که خارج‌شده وجود ندارد.

حجت‌الاسلام رفیعی تصریح کرد: واقعیت امر این است که از همان ابتدا هم آمریکایی‌ها هیچ برنامه‌ای برای اجرای برجام و انجام تعهدات خود نداشتند آن‌ها می‌خواستند مطمئن شوند ایران تعهداتش را انجام می‌دهد و بعد همه‌چیز را به هم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها پس‌ازاینکه مطمئن شدند که ایران همه تعهدات خود را انجام می‌دهد از برجام خارج شدند آن‌ها تصور می‌کردند می‌توانند بقیه کشورهای جهان را برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران همراه کنند اما وقتی‌که در این زمینه ناکام ماندند حالا دوباره می‌خواهند به برجام برگردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: آن‌ها می‌خواهند ایران را وادار کنند تا همه امتیازهایی را که طی این مدت کسب کرده از دست دهد و قطعاً دوباره می‌خواهند از برجام خارج شوند و زیر توافق بزنند و این البته خیال خام و رویای آشفته‌ای است که تعبیر نخواهد شد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات