۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۷۰۱۸۴۰
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

گلایه رهبری از نابسامانی‌های اقتصادی دهه ۹۰ برای مدیران مسئولیت آفرین است

گلایه رهبری از نابسامانی‌های اقتصادی دهه ۹۰ برای مدیران مسئولیت آفرین است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام آزموده گفت: گلایه و انذار رهبری نسبت به نابسامانی اقتصادی دهه ۹۰ برای مسئولان وقت مایه سرافکندگی و برای مدیران فعلی مسئولیت آفرین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در نشست با طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و ناخرسندی ایشان از نابسامانی اقتصادی در دهه ۹۰، اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با فعالان اقتصادی از نابسامانی‌های اقتصادی در دهه ۹۰ اظهار ناخرسندی کردند و بخشی از دلایل آن را برشمردند و این موضوعی است که باید مورد هشدار انذار دولتمردان کنونی قرار بگیرد.

وی افزود: بررسی دلایل و علل اصلی اینکه چرا اقتصاد ایران در دهه 90، یکی از پرفراز و نشیب ترین دوره‌های تاریخی اقتصاد ایران را تجربه کرده است، نشان می‌دهد که نوع نگاه به اقتصاد و مشکلات آن دلیل اصلی بوده است.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: در دهه یاد شده بخصوص در نیمه دوم آن شرطی کردن اقتصاد ایران و گره زدن آن به متغیرهای خارجی که به‌هیچ‌عنوان در اختیار مسئولان نبود باعث شد تا اقتصاد راه دیگری را پیش بگیرد؛ بر همین اساس در برخی از سال‌ها رشد اقتصاد دو رقمی شد و در برخی از سال‌ها منفی.

وی تصریح کرد: در این دوره سیاست‌های ۲۴ بندی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری نیز به‌عنوان یک سند مهم که می‌توانست پشتوانه تصمیمات کلان اقتصادی قرار گیرد، مورد بی‌مهری مسئولان وقت قرار گرفت.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: در این دوره تمرکز صرف بر حل معضلات ریزودرشت اقتصاد ایران از طریق کدخدا و گره زدن مسائل به سند برجام باعث شد تا در دوره کوتاهی برخی متغیرها رشد کند، اما به محض اینکه پایبندی طرف مقابل به برجام پایان یافت، با سرعت بسیار زیادی به شرایط قبل بازگشتیم.

وی اضافه کرد: این در حالی است که طبق بارها تأکید مقام معظم رهبری و همچنین کارشناسان اقتصادی، تنها راه نجات اقتصاد ایران تکیه بر داشته‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر داخلی است که متأسفانه در دهه ۹۰ مورد غفلت قرار گرفت و نتیجه آن را تمام مردم ایران دیدند

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد افزود: این انذار رهبر معظم انقلاب برای دولتمردان گذشته باید موجب خجالت و سرافکندگی باشد و برای مسئولان کنونی باید مسئولیت آفرین و الزام‌آور باشد./9314/پ210/

هادی رحیمی کوهستان

هادی رحیمی
ارسال نظرات