۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۷۲۳۱۳۲

محبوبیت "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" در قرن جدید هم ادامه دارد

محبوبیت
مجموعه ۸ جلدی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نوشته مهدی آذریزدی همچنان جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات امیرکبیر است و جلد اول آن تاکنون ۹۶ بار تجدید چاپ شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، چند روز پیش آماری از سامانه فروش مجازی نمایشگاه کتاب سال 1401 مبنی بر پرفروش شدن کتا‌ب‌های 5 نویسنده منتشر شد.

یکی از این نویسندگان نام‌آشنا که بسیاری از متولدان دهه 1350 به بعد با کتاب‌هایش بزرگ شده‌اند و در این سال‌ها همچنان کتاب‌هایش خواندنی است و بچه‌های قرن جدید نیز آن را می‌خوانند و دوست دارند، کتاب‌های مرحوم مهدی آذریزدی است.

آذریزدی کتاب‌های متعددی برای بچه‌ها نوشته است که تعداد آنها به بیش از 30 جلد می‌رسد که به غیر از دوره هشت جلدی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» و دوره 10 جلدی «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن»، می‌توان به کتاب‌های: «مثنوی بچه خوب»، «شعر قند و عسل»، «خاله گوهر»، «گربه تنبل»، «گربه ناقلا»، «دستور طباخی و خانه‌داری» (به عربی هم ترجمه شده است)، «خودآموز عکاسی»، «خودآموز شطرنج»، «لبخند»، «قصه‌های ساده»، «یاد عاشورا»، «چهل حدیث» و«قصه‌های پیامبران» اشاره کرد.

درمیان این کتاب‌ها، مجموعه هشت جلدی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» پرمخاطب‌ترین کتاب این نویسنده کودک است که توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شده و همچنان با استقبال مخاطبان تجدید چاپ می‌شود و تقریبا این مؤسسه نشر، ناشر اصلی کتاب‌های مرحوم آذریزدی به حساب می‌آید.

به گفته مسئولان انتشارات امیرکبیر مجموعه هشت جلدی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» همچنان جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های این نشر است و چاپ جدیدی از این مجموعه به زودی وارد بازار کتاب خواهد شد. در میان این هشت جلد، چهار جلد نخست پرمخاطب‌تر و پرفروش‌تر است، اما از چهار جلد دیگر نیز همچنان خوب استقبال می‌شود.

میزان تجدید چاپ مجموعه "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" به شرح زیر است:

جلد 1 که مرحوم آذریزدی برمبنای قصه‌های کلیله و دمنه نوشته، 96 بار، جلد 2 که برمبنای قصه‌های مرزبان نامه نوشته شده، 87 بار، جلد 3 که بر مبنای قصه‌های سندبادنامه و قابوس‌نامه نوشته شده 87 بار، جلد 4 که بر مبنای قصه‌های مثنوی نوشته شده 89 بار و جلد 5 بر مبنای قصه‌های قرآن ، جلد 6 که بر مبنای قصه‌های برگزیده شیخ عطار، جلد 7 بر مبنای قصه‌های گلستان و بوستان، جلد 8 که بر اساس قصه‌های 14 معصوم نوشته شده‌اند همگی کتاب‌های پرفروش‌اند و بیش از 80 بار تجدید چاپ شده‌اند.

ارسال نظرات