۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۷۲۲۶۶۷
حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی مطرح کرد؛

طرح هدفمندی مرکز خدمات حوزه؛ نقطه عطف پایش طلاب

طرح هدفمندی مرکز خدمات حوزه؛ نقطه عطف پایش طلاب
رئیس مرکز خدمات حوزه‌در نشستی با اعضای جامعه نخبگانی ساکن در پردیسان و شهرک مهدیه، طرح هدفمندی مرکز را نقطه عطف پایش طلاب برشمرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست صمیمی حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اعضای جامعه نخبگانی ساکن در پردیسان و شهرک مهدیه در سالن همایش پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه پردیسان و بیش از دویست نفر از اعضای جامعه نخبگانی معرفی شده از سوی مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه و همچنین مسئولان و معاونان مرکز خدمات حضور داشتند.

در ابتدای جلسه، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی مدیرکل مرکز خدمات پردیسان، ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از هم‌وطنان در جوار بارگاه ملکوتی شاهچراغ به دست شقی‌ترین افراد، اظهار داشت: خود را متعهد به ارائه خدمات به اعضای جامعه نخبگانی می‌دانیم.

وی جوان بودن اعضای جامعه نخبگانی ساکن پردیسان و شهرک مهدیه را از ویژگی‌های بارز جامعه هدف مرکز خدمات پردیسان برشمرد و افزود: امید است بخشی از مشکلات اجتماعی و فرهنگی منطقه با حضور فرهیختگان کاهش پیدا کند.

در ادامه دکتر مجتبی رستمی کیا، سرپرست دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات با ارائه گزارشی از انواع خدمات این دفتر، گفت: تاکنون بیش از 2500 نفر از اعضای جامعه نخبگانی از سوی مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه به مرکز خدمات معرفی شده‌اند و امید است با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، "حل مسئله" ملاک شناسایی و ارزیابی اعضای جامعه نخبگانی قرار گیرد.

سپس شش نفر از اعضای جامعه نخبگانی به نمایندگی از دیگر اعضا به بیان دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها، انتقادها و پیشنهادهای خود پرداختند.

در پایان جلسه، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در سخنانی به پیشینه حوزه‌های علمیه، نحوه تعامل و مواجهه علما با مسائل زمانه خود اشاره، و ورود حوزویان به فقه معاصر را ضروری دانست و گفت: پژوهشگران و علما باید با شناسایی مشکلات و مسائل روز جامعه در این زمینه تولید علم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی طرح هدفمندی مرکز را نقطه عطف پایش طلاب برشمرد و افزود: مرکز خدمات، خدمات حداکثری را برای طلاب فعال در شئون طلبگی برنامه‌ریزی کرده و امید است راهکارها و پیشنهادهای اعضای جامعه نخبگانی کارایی این طرح را افزایش دهد.

ارسال نظرات