۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۷۲۱۵۸۸

مسموم کردن چاه های آب فلسطینیان در سال ۱۹۴۸ توسط سران صهیونیست

مسموم کردن چاه های آب فلسطینیان در سال ۱۹۴۸ توسط سران صهیونیست
روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" اسنادی را برای اولین بار فاش کرد که به طور رسمی ثابت می کند این رژیم در سال ۱۹۴۸ با تصمیم سران صهیونیست و در صدر آنها "دیوید بن گورین" اولین نخست وزیر صهیونیستها اقدام به مسموم کردن چاه های آب فلسطینیان کرده بود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی "هاآرتص"، در آوریل ۱۹۴۸ با دستور "دیوید بن گوریون" اولین نخست وزیر رژیم اسرائیل عملیات ویژه گسترده‌ای با هدف مسموم کردن چاه های آب و گسترش بیماری در شهرها و روستاهای عربی در فلسطین به مرحله اجرا درآمد.

این روزنامه نوشت: دیوید بن گورین در اول آوریل ۱۹۴۸ در یادداشت خاطرات خود بر اهمیت لزوم بهره مند بودن از دانش و میزان اهمیت آن و بکارگیری آن در جنگ ها تاکید کرد. او پس از گذشت یک ماه و نیم از این تاریخ، از خرید مواد بیولوژیک در ازای پرداخت دو هزار دلار سخن به میان آورد.  

روزنامه صهیونیستی هاآرتص افزود: اکنون رابطه میان نوشته های بن گورین و خرید مواد بیولوژیک توسط اسرائیل روشن می شود. به نظر می رسد مواد یاد شده به شکل پودر یا مایع خاصی بوده که از آن برای مسموم کردن چاه های فلسطینی استفاده شده است.

این روزنامه نوشت: "اسناد جدیدی که انتشار آنها تاکنون به دستور واحد نظارت نظامی اسرائیل ممنوع بود و به تازگی از حالت طبقه بندی خارج شده نشان می دهد که در عملیات مسموم کردن چاه های فلسطینی افراد برجسته و شناخته شده اسرائیلی همچون دیوید بن گورین و موشه دایان وزیر سابق ارتش و اوریم کاتسیر (چهارمین رئیس رژیم اسرائیل) مشارکت داشتند."

براساس گزارشها، هدف از آلوده کردن چاه‌های آب به مواد سمی جلوگیری از بازگشت جمعیت آواره فلسطینی به خانه و کاشانه شان بود.

ارسال نظرات