۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۷۲۱۴۵۱

تظاهرات مردم مغرب در حمایت از ملت فلسطین و مسجدالاقصی

تظاهرات مردم مغرب در حمایت از ملت فلسطین و مسجدالاقصی
هزاران نفر از مردم مغرب در حمایت از ملت فلسطین، قدس و مسجد الاقصی دست به تظاهرات زدند.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، هزاران نفر از مردم مغرب در حمایت از ملت فلسطین، قدس و مسجد الاقصی دست به تظاهرات زدند.

این تظاهرات به همت هیئت مغربی حامی قضایای امت در بیش از ۲۰ شهر مغرب برگزار شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها تجاوزات اشغالگران صهیونیست علیه مسجد مبارک الاقصی را به شدت محکوم کردند.

آن‌ها همچنین سکوت رسمی کشورهای عربی در قبال این تجاوزات و در پیش گرفتن سیاست‌های دوگانه توسط غرب در قبال قضیه فلسطین را نیز محکوم کردند.

گفتنی است مردم مغرب اخیرا نیز در تظاهراتی در اعتراض به سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به رباط، پرچم این رژیم را به آتش کشیده بودند.

تظاهرات مردم مغرب در حمایت از ملت فلسطین و مسجدالاقصی

تجمع اردنی‌ها در حمایت از فلسطینیان محاصره شده در اردوگاه شعفاط

از سوی دیگر صدها شهروند اردنی پس از اقامه نماز جمعه مقابل مسجد الحسینی در مرکز امان پایتخت اردن بنابه دعوت «الملتقی الوطنی لدعم المقاومة و حمایة الوطن» تظاهرات کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات پرچم‌های اردن و فلسطین و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «قدس در آتش است»، «جمعه شیران الأقصی»، «مسجدالأقصی را هرگز تنها نخواهیم گذاشت»، «مرزها را باز کنید»، «ما شهدای میلیونی به بیت‌المقدس می‌رویم».

به نوشته وبگاه «العربی الجدید»، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین با سر دادن شعارهایی از دولت اردن خواستند به مسئولیت خود عمل کرده و از تمامی اهرم‌های فشار برای متوقف کردن تجاوزات علیه مسجدالأقصی استفاده کند.

آن‌ها همچنین ضمن حمایت کامل از ملت فلسطین، بر ضرورت لغو توافقنامه وادی عربه بین رژیم اشغالگر و اردن تأکید کرده و خواستار لغو توافقنامه گاز و آب در مقابل برق شدند.

تظاهرات‌کنندگان همچنین بر حمایت از مسجدالأقصی تأکید کرده و از دولت اردن خواستند تا موضع جدی برای دفاع از این مسجد مقدس اتخاذ کند.

تظاهرات مردم مغرب در حمایت از ملت فلسطین و مسجدالاقصی

تظاهرات گسترده مراکشی‌ها در حمایت از مسجدالاقصی

از سوی دیگر  هزاران نفر از مردم مراکش در ۲۰ شهر این کشور برای حمایت از مسجدالاقصی و محکومیت تجاوزات بی‌سابقه صهیونیست‌ها به این مسجد، تظاهرات کردند.

این تظاهرات در پاسخ به فراخوان «انجمن حمایت از مسائل امت اسلام» صورت گرفت. این انجمن پیش‌تر با اعلام روز جمعه به عنوان «روز خشم برای مسجدالاقصی» با شعار «مسجدالاقصی خط قرمز ماست» حضور گسترده مردم مراکش برای اعلام مخالفت با تجاوزها به این مسجد مقدس را خواستار شده بود.

مردم مراکش با شرکت در این تظاهرات اقدامات صهیونیست‌ها در قدس، تلاش برای یهودی‌سازی مسجدالاقصی و همچنین هتک حرمت آن با برگزاری آیین‌های انحرافی را به شدت محکوم کردند. تظاهرات‌کنندگان همچنین حمایت خود را از اسرای فلسطینی که در بند رژیم صهیونیستی هستند، اعلام کردند.

رباط(پایتخت)، فاس، کازابلانکا و دیگر شهرهای بزرگ و کوچک مراکش شاهد برگزاری این تظاهرات بودند. تظاهرات‌کنندگان با تأکید بر ارتباط نزدیک مراکشی‌ها با مسجدالاقصی و حمایت بی‌قیدوشرط خود را از این مسجد و همچنین آرمان فلسطین اعلام کردند.

مردم مراکش همچنین در جریان تظاهرات روز جمعه، سکوت نهادهای رسمی کشورهای عربی و استانداردهای دوگانه غرب و نهادهای بین‌المللی وابسته به آن در قبال مسئله فلسطین را به شدت محکوم کردند.

از سوی دیگر، این تظاهرات فرصتی برای اعلام مجدد رد قاطع هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از جانب مردم مراکش و تقاضا برای قطع این روابط نیز بود.

مردم مراکش با مسجدالاقصی پیوندی تاریخی دارند و یکی از مهم‌ترین باب‌های این مسجد مقدس یعنی «باب المغاربه» به نام مردم این کشور نام‌گذاری شده است./۹۸۸

ارسال نظرات