۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۱۹۵۹۳
معرفی کتاب؛

درآمدی بر اندیشه فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای

درآمدی بر اندیشه فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای
کتاب اندیشۀ فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای، نخستین روایت تحلیلی و منظومه‌وار از مواضع فرهنگی رهبر معظم انقلاب به قلم مهدی جمشیدی است.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا  نگارندۀ این اثر پس از شش سال، توانسته در قالب یک پژوهشِ «علمی» و «مستند»، اندیشۀ فرهنگیِ آیت‌الله خامنه‌ای را گرد آورد و روایتی «تحلیلی» و «راهبردی» از آن ارائه نماید.

به‌طوری‌که این اثر یک «منظومۀ فکری» طراحی شده که مشتمل بر عناصر و لایه‌های فرهنگیِ متنوّع و درهم‌تنیده است؛ مخاطب هم با «زیرساخت‌های معرفتی و فکریِ» اندیشۀ فرهنگیِ آیت‌الله خامنه‌ای آشنا می‌شود و هم با «نمودها و مصداق‌های عینیِ» آن و ضمن اینکه در چهارچوبی روایت شده‌ که شاملِ مجموعه‌ای از «تجویزها» و «توصیه‌ها»ی فرهنگی است.

همچنین مخاطب پس از مطالعۀ آن، می‌تواند به تصویری «دقیق» و «سرشار از جزئیّاتِ» دست یابد؛ این کتاب گردآوریِ محض نیست، بلکه دربردارندۀ «توصیف‌» و «تحلیل» نیز هست و ادبیّاتِ آن، «استدلالی» و «بین‌الاذهانی» است.

ضمن اینکه جهت‌گیریِ اثر به‌سوی «اندیشه‌پردازی» و تبدیلِ «گفته‌های فرهنگی» به «اندیشه‌های فرهنگی» است و از پرداختن به اضلاعِ «ساختاریِ» غفلت نشده است، بلکه مسأله‌هایی از جنسِ «نظام‌سازیِ فرهنگی»، مهمّ انگاشته شده‌اند؛ این اثر مشتمل دیدگاه‌های فرهنگیِ آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در طول پنجاه سال (یعنی از دهۀ پنجاه تا سال ۱۴۰۰) است.

خلاصه کتاب درآمدی بر اندیشه فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای اثر مهدی جمشیدی که توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ پنجم رسیده است را می‌توانید مشاهده بفرمائید.

ارسال نظرات