۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۷۱۸۵۵۵

ویژگی‌های علمدار کربلا درکتاب « سقای آب و ادب»

ویژگی‌های علمدار کربلا درکتاب « سقای آب و ادب»
کارگردان و نمایشنامه نویس کشور گفت: سقای آب و ادب ساحت‌های گوناگون علمدار کربلار ا برای ما ترسیم می‌کند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کارگردان و نمایشنامه نویس کشور گفت: مخاطب در سقای آب و ادب، عباس علی یعنی فرزند مولای عدالت را می‌بیند و با عباس ام البنین، عباس زینب (س) و عباس حسین (ع) آشنا می‌شود.

آقای نصرالله قادری  گفت: نثر بی بدیل «سقای آب و ادب» به شعر پهلو می‌زند و لحظه تجلی انتخاب را به زبانی شعرگونه بازگو می‌کند.

وی افزود: این کتاب با جذابیت بسیار و قدرتمند مخاطب را با خود همراه می‌کند تا عباسی را بشناسد که هم می‌شناسد و هم نمی‌شناسدش و از چهر ه‌های گوناگون علمدار کربلا فاصله دارد.

این کارگردان و نمایشنامه نویس گفت: کتاب «سقای آب و ادب» در حیطه ادبیات مذهبی اثری منحصر به فرد و یگانه به شمار می‌آید و تا پایان مخاطب با کتاب پیش می‌رود.

قادری افزود: در این اثر سقایی را می‌شناسیم که برادری را در برابر برادرش تمام می‌کند و مقابل  امام زمان خود سقای ادب است.

این کارگردان و نمایشنامه نویس گفت:مخاطب با خواندن کتاب «سقای آب و ادب»  شورش برانگیخته می‌شود و شعورش در چالش قرار می‌گیرد تا شرافت واقعه کربلا را دریابد.

قادری افزود: کتاب «سقای آب و ادب » نوشته سید مهدی شجاعی، چون دیگر آثار مذهبی این نویسنده برخاسته از الهامی است که به مدد مولایش حسین علیه السلام پدید آمده است.

انتشارات نیستان کتاب سقای آب و ادب را در ۱۸۴ صفحه منتشر کرده است .این کتاب به چاپ بیست و پنجم رسیده و با اقبال مخاطبان تا کنون ۱۱۴ هزار نسخه از آن روانه بازار نشر شده است.

ارسال نظرات