۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۷۱۸۰۳۰

یادواره ۶۴ شهید دهستان نیزار برگزار شد

یادواره ۶۴ شهید دهستان نیزار برگزار شد
یادواره ۶۴ شهید سلحشور دهستان نیزار در امام زاده عبدالله قم و با حضور اقشار مختلف مردم شهید پرور روستا‌های دهستان نیزار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در قم یادواره 64 شهید سلحشور دهستان نیزار در امام زاده عبدالله قم و با حضور اقشار مختلف مردم شهید پرور روستاهای دهستان نیزار برگزار شد.

حجت الاسلام غروی، پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای دهستان نیزار، که در مسجد امام خمینی(ره) امام زاده عبدالله قم برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حضور عاشقان و خادمان شهدای اسلام و انقلاب، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهدا نیست، اشاره کرد.

امام جمعه سلفچگان در ادامه ضمن تاکید بر قدردانستن تک تک لحظات زندگی برای ارتقاء معرفتی، با بیان این که رسم دنیا، بی وفایی و بی‌مهری است و هیچ گریزی از ترک این دنیا نیست، خاطرنشان کرد: به قول علمای اسلام انسان اگر شهید نشود، خواهد مرد.

وی با بیان این که شهادت تنها به منزله مرگ با گلوله نیست، خاطرنشان کرد: مردی که در راه کسب روزی حلال یا زنی که در وضع حمل بمیرد حکم شهید را دارند؛ اگر کسی برای اصلاح بین دو نفر و یا در مسیر حرکت به سمت مسجد و مجلس ذکر اهل بیت علیهم السلام بمیرد، حکم شهید را خواهد داشت؛ با عمل به فرائض الهی درب باغ شهادت همواره باز است.

امام جمعه سلفچگان با تاکید بر این که جان با ارزش ترین دارایی آدمی است، تأکید کرد: شهدا عزیزترین دارایی خود را در طبق اخلاص گذاشتند؛ فرزندان شهید ملت در شب‌های عملیات گریه می کردند تا حضرت زهرا سلام الله علیها نامشان را در میان شهدا اسلام ثبت نماید.

سخنران این مراسم حفظ آرمان‌ها و عمل به وصیت شهدا را وظیفه‌ تمام عاشقان و خادمان شهدا توصیف کرد و ابراز داشت: شهدای عزیز انقلاب در وصایای خود پس از تاکید بر پایبندی به ولایت فقیه بر صیانت از حجاب تاکید می‌کنند؛ نمی‌توان شهدا را دوست داشت، ولی به وصیت این عزیزان عمل نکرد و راه و روش ایشان را در پیش نگرفت.

وی خدمتگذاری به مردم و دستگیری از مستضعفین را برجسته ترین سیره شهدا دانست و ابراز داشت: شهدا برای دفاع از اسلام، سرزمین و ناموس وطن از خود گذشتند؛ اگر به وصیت شهدا عمل نکنیم، شهدا در روز قیامت جلوی ما را خواهند گرفت و از ما بازخواست می‌کنند.

حجت الاسلام غروی با تاکید بر این که همواره باید همراه ولایت باشیم و جلوتر یا عقب تر از ولایت حرکت نکنیم، خاطرنشان کرد: شهدای اسلام و انقلاب همواره مراقب رفتار و کلام خود در مقابل امام و رهبرشان بودند.

امام جمعه سلفچگان خدمت به خانواده شهدا را وظیفه ای ملی در مقابل ایثارگری شهدای وطن توصیف کرد و اذعان داشت: این وظیفه ماست که در خدمت به پدران و مادران شهدا پیش قدم باشیم و از هیچ کوششی برای خدمت به این عزیزان دریغ نکنیم.

وی با بیان این که جوانان و فعالان فضای مجازی ناظر به ظرفیت خود می‌توانند در وادی خدمت به شهدا قدم بردارند، اظهار داشت: راه‌اندازی صفحاتی به نام شهدا در بسترهای مختلف فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و ذکر وصیت نامه این عزیزان و نیز قدم نهادن در مسیر خدمت به یاری رسانان دین الهی معامله ای پرسود است که انسان را از عذاب الیم رهایی می‌دهد.

حجت الاسلام غروی در بخش پایانی سخنان خود بر اهمیت شکل گیری حرکت های جهادی و سازندگی مردم نهاد تاکید کرد و گزارشی از تاسیس مرکز نیکوکاری شهدای نیزار و حرکت مردم محور آن برای خدمت رسانی عمومی به نیازمندان و مستضعفین ارائه کرد.

 

سردار حاج حسین کاجی، در بیان خاطراتی از شهدای گرانسنگ انقلاب، با بیان این که در تمام عملیات مهم دفاع مقدس ردپای شیر بچه‌های نیزار مشاهده می‌شود، خاطرنشان کرد: در عملیات خیبر زمین و زمان آتش می‌گرفت و برای اولین بار بود که دیدم روی آب که آغشته به بنزین شده، آتش گرفته بود. آنقدر گلوله به زمین می‌خورد که صدا به صدا نمی رسید.

وی با تاکید بر این که بچه ها خالصانه و مخالصانه حضور سلحشورانه‌ای در دفاع مقدس داشتند، خاطرنشان کرد: هنوز حرف‌های بسیاری از سیره آسمانی عاشقان ذوب شده در اهل بیت علیهم السلام که در مسیر انقلاب، اسلام و وطن به شهادت رسیدند، باقی است.

این سردار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه ضمن ذکر نام شهدای نام آور دهستان نیزار، با بیان این که یادواره های شهدا بهانه‌ای برای ذکر سیره و خاطرات شهدا برای مشق زندگی است، اظهار داشت: فرزندان دلاور ایران به دست بی‌رحم‌ترین و شقی‌ترین افراد به شهادت رسیدند.

وی برپایی یادواره ها را بستری بر شناخت شهدای زنده، حاضر و ناظر و بیان عظمت و مقام شهدا و عمل به سیره این عزیزان دانست و یادآور شد: شهید و شهادت آنقدر مهم و اثرگذار است که اهل بیت علیهم السلام، صالحین و علما در مواجهه با ناملایات روزگار با ذکر مصیبت شهدا، به آرامش دست می یافتند.

این روایت گره سیره شهدا با اشاره به این که شهید به وجه الله نظر می کند و شهدا وصل به امام حسین علیه السلام هستند، خاطرنشان کرد: شهدا زنده هستند، در میان ما حضور دارند و ناظر به تمام اعمالمان هستند؛ همه ما مدیون فداکاری و ایثار شهدا هستیم.

سردار کاجی در بخش دیگری از سخنان خود به چرایی مطرح شدن حاج قاسم سلیمانی به عنوان اسطوره و الگو در جامعه ایرانی، اشاره کرد و اذعان داشت: حاج قاسم خوب فهمید شهدا زنده، حاضر و ناظرند و بعد از شهادت نطق‌شان باز می‌شود؛ لذا حاج قاسم تمام زندگی‌اش را شهدایی کرد و با این رویه به فتح الفتوح و فتح القلوب دست یافت.

سخنران یازدهمین یادواره شهدای دهستان نیزار تصریح کرد: شهدا دروازه وصل ما به اهل بیت علیهم السلام هستند؛ سیره شهدا را باید در جای جای زندگی خود جریان داده، به بهانه های مختلف یاد و نام شهدا را گرامی بداریم.

وی با اشاره به این که حاج قاسم سلیمانی از دروازه وصل به شهدا و حمایت از خانواده و فرزندان شهدا خود را به دروازه های بلند آسمان معنویت وصل نمودند، خاطرنشان کرد: حاج قاسم شیدای شهدا شده، با جان و دل باور داشت که شهدا زنده و تاثیرگذار در امورات دنیا هستند.

سردار کاجی در بخش پایانی سخنان خود آمادگی و مقدمه‌سازی ظهور صاحب الزمان(عج) را مهمترین هدف ایثارگری و شهادت فرزندان ملت توصیف کرد.

ارسال نظرات