۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۷۱۷۹۴۵

رئیس مجلس از «سد معشوره» کوهدشت بازدید کرد

رئیس مجلس از «سد معشوره» کوهدشت بازدید کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی دومین روز نظارت ستادی خود در سفر به لرستان را با حضور در گلزار شهدای خرم‌آباد و ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهرستان آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ‌محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که عصر روز گذشته برای انجام دومین نظارت ستادی خود در سفری دو روزه وارد استان لرستان شد از پروژه‌های صنعتی و عمرانی شهرستان‌های الیگودرز، دورود و ازنا بازدید کرد و شب گذشته نیز در جلسه شورای برنامه ریزی استان شرکت کرد. رئیس مجلس همچنین از بامداد امروز پنجشنبه سوم شهریورماه 1401 برنامه های روز دوم نظارت ستادی خود را آغاز کرد.

قالیباف در دومین روز از نظارت ستادی خود به لرستان از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی استان بازدید کرد.استان لرستان دارای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که فقط 200 هزار هکتار آن آبی است و مابقی به صورت دیم است و این در حالی است که لرستان چهارمین استان پربارش کشور است و سالانه 12 میلیارد متر مکعب روان‌آب بدون استفاده از استان خارج می شود.

تخصیص حق‌آبه همواره مطالبه مهم مردم، مسؤلان و کشاورزان استان لرستان از رئیس‌ قوه مجریه و مقننه است.

محمدباقر قالیباف در روز نخست سفر به لرستان به شهرستان‌های ازنا، الیگودرز و دورود سفر کرد و در روز دوم سفر به این استان نیز صبح امروز با همراهی نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس به کوهدشت وارد شد.

رئیس مجلس با حضور در محل سد معشوره از نزدیک در جریان ضرورت احداث این سد قرار گرفت. سد و نیروگاه معشوره بر روی رودخانه کشکان و ساختگاه آن در حدود یک کیلومتر پایین‌تر از محل تلاقی دو شاخه تشکیل‌دهنده کشکان است.

موقعیت توپوگرافی این سد برابر 47 درجه و 50 دقیقه طول شرقی، 33 درجه و 48 دقیقه عرض شمالی و در 90 کیلومتری غرب شهر خرم‌آباد، 40 کیلومتری جنوب شهر نورآباد و در 45 کیلومتری شمال شهر کوهدشت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از شرکت پتروپالایش خورشید زاگرس، گفت: پلدختر با توجه به مجاورت در کنار تنگه فنی، جای محرومی نیست و بر روی گلوگاه انرژی کشور قرار دارد

 رئیس مجلس شورای اسلامی در دومین روز از نظارت ستادی خود با حضور در شهرستان پلدختر، از شرکت پتروپالایش خورشید زاگرس این شهرستان بازدید کرد و در دیدار با مسئولان این واحد تولیدی، گفت: پلدختر با توجه به مجاورت در کنار تنگه فنی، جای محرومی نیست و بر روی گلوگاه انرژی کشور قرار دارد.

این مجموعه در شهرک صنعتی پلدخترواقع در استان لرستان احداث و فاز اول این کارخانه در بهمن ماه سال 1399 در زمان وعده 2 ساله‌ای که به مردم داده شده بود به بهره‌برداری رسید. مینی پالایشگاه پنج هزار بشکه‌ای با سه هزار میلیاردریال هزینه در زمینی به مساحت 12 هکتار به عنوان اولین واحد در شهرک صنعتی پلدختر افتتاح شد. این واحد صنعتی مواد اولیه‌ای مانند نفت خام‌، میعانات گازی، وکیوم باتوم و ته ماند برج تقطیر را بعنوان خوراک ورودی دریافت نموده و محصولاتی مانند انواع قیر، انواع فرآورده های نفتی و انواع حلال‌ها را تولید می کند.

لازم به ذکر است که مردم و شهردار شهر تازه تاسیس سراب حمام که در مجاورت این پالایشگاه قرار دارد در گفت‌وگوی بی‌واسطه با رئیس مجلس به بیان مشکلات خود در زمینه آسفالت خیابان‌ها و تامین آب شرب پرداختند.

کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این نظارت ستادی مشکلات این شهرستان در حوزه تامین آب شرب و کشاورزی، استمهال دو ساله تسهیلات بانکی سیل زدگان، تکمیل خط راه‌آهن و تکمیل و راه‌اندازی کارخانه تولید کاغذ از سنگ را مطرح کرد

ادای احترام ریس مجلس به شهدای خرم آباد

 در ابتدای دومین روز نظارت ستادی خود بامداد امروز (پنجشنبه، 3 شهریورماه) با حضور در گلزار شهدای شهر خرم‌آباد، به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

دکتر قالیباف در گلزار شهدای شهر خرم‌آباد، با حضور بر مزار شهیده مهدیه هراتی از شهدای حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی و تعدادی از شهدای درگیری با اشرار، به قرائت فاتحه پرداخت، لازم به ذکر است استان لرستان در جریان جنگ تحمیلی حدود  6 هزار و 200 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

انتهای پیام/ 644

ارسال نظرات