۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۷۱۵۰۳۴

ادبیات سخیف بایدن در مسیر ترامپ است

ادبیات سخیف بایدن در مسیر ترامپ است
به کار بردن ادبیات سخیف استفاده از زور برای کسب منافع سیاسی، اگر در مقابل دیگران جواب بدهد، قطعا و یقینا در مقابل جمهوری اسلامی جواب نمی‌دهد.
به گزارش خبرگزاری رسا، به کار بردن ادبیات سخیف استفاده از زور برای کسب منافع سیاسی، اگر در مقابل دیگران جواب بدهد، قطعا و یقینا در مقابل جمهوری اسلامی جواب نمی‌دهد. حتما آقای بایدن با توجه به تجربیات سیاسی خود در زمان معاونت ریاست‌جمهوری و چه در حال حاضر باید این نکته را بداند که جمهوری اسلامی در برابر ادبیات غیردیپلماتیک مسیر خود را محکم‌تر طی می‌کند و نباید تصور کند در جایی که تا زانو در مقابل رئیس‌جمهور آمریکا خم می‌شوند و دائما برای او تملق‌گویی می‌کنند، او نیز می‌تواند با ادبیات غیردیپلماتیک علیه جمهوری اسلامی، اهداف خود را پیش ببرد.

جمهوری اسلامی در دور جدید مذاکرات نشان داد که با منطق بسیار قوی به دنبال کسب منافع خود که در متن برجام به این موارد اشاره شده است و از این رو ایران هیچ چیزی بیشتر از متن توافق برجام نخواسته و نخواهد خواست؛ لذا در دور اخیر مذاکرات هم نماینده جمهوری اسلامی با وساطت مسؤول سیاست خارجی اروپا وارد گفتگو شد و این مذاکرات در قطر انجام و پیگیری شد. پس از پایان دوره اول که مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان براساس متون برجامی به دنبال احقاق حق مردم ایران بود، موضوع مقصرنمایی توسط آمریکا کلید خورد و تلاش کردند جمهوری اسلامی را مقصر جلوه دهند. اکنون هم که آقای بایدن می‌گوید جمهوری اسلامی باید به برجام بازگردد، به نظر می‌رسد به دلیل کهولت سن و مشکلات روحی‌روانی، رئیس‌جمهور آمریکا فراموش کرده که این آمریکا بود که از برجام خارج شد نه جمهوری اسلامی، ایران هیچ‌گاه از برجام خارج نشده و همواره این ایران بوده که تلاش کرده از متون مورد توافق، چک خود را نقد کند و به منافع خود دست یابد، اما ظاهرا این نکته فراموش شده است.

از سوی دیگر بایدن فراموش کرده که این ترامپ بود که از برجام خارج شد، هرچند حرکت اخیر بایدن با توجه به مواضعی که اتخاذ کرده، نشان می‌دهد او نیز در مسیر ترامپ حرکت می‌کند، اما باید بداند جمهوری اسلامی ایران نه با صدای بلند ترامپ و نه با لبخند‌های یک فرد سیاستمدار از جانب دموکرات‌ها، عقب‌نشینی نمی‌کند و پاسخ متناسب با این تندی و حرکت غیردیپلماتیک رئیس‌جمهور آمریکا قطعا داده خواهد شد. چراکه هیچ‌کس حق ندارد با ملت ایران از موضع زور، فشار و تحمیل گفتگو کند.

هرگاه نمایندگان آمریکا با وساطتی که وجود دارد و با ساز و کار ۴+۱ آماده پذیرش حقوق ملت ایران باشند، جمهوری اسلامی هم مجددا نسبت به این مساله واکنش مثبت نشان خواهد داد. همان‌گونه که در تمام دوره اخیر مذاکرات رفع تحریم، این ایران بوده که از خود انعطاف نشان داده و درس سیاست خارجی جمهوری اسلامی کاملا درس تامین منافع ملی است که به هیچ عنوان در مقابل فشار‌ها و ادبیات تند عقب‌نشینی نخواهد کرد؛ بنابراین جو بایدن باید درباره مواضعش پیرامون مقصرنمایی ایران یا تهدید و استفاده از زور علیه ایران تجدیدنظر کند؛ سابقه ۴۴ ساله جمهوری اسلامی باید ملت ایران را به سیاستمداران آمریکایی شناخته باشد و قطعا جبران این ادبیات غیردیپلماتیک باید از سوی آمریکایی‌ها صورت گیرد.
ارسال نظرات