۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۱
کد خبر: ۷۱۴۹۲۶
معرفی کتاب؛

غدیر برترین پیام آسمانی

غدیر برترین پیام آسمانی
کتاب غدیر برترین پیام آسمانی از انتشارات طوبای محبت اثری فاخر به نویسندگی حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد است که چاپ و منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب غدیر برترین پیام آسمانی از انتشارات طوبای محبت اثری فاخر به نویسندگی حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد است که در 13 فصل نگاشته شده و منتشر شده است و آنچه در این کتاب می خوانید تحقیقی پیرامون مهم عالم است که به بررسی این واقعه و عظمت آن و فضائل غدیر و اعمال و آداب و مسائل پیرامونی آن پرداخته است.

برهمه ما واجب است که در رساندن این پیام بزرگ آسمانی کوتاهی نکنیم؛ چراکه پیامبراکرم صلی الله علیه وآله فرمودند: فَلْیبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِبَ وَ الْوالِدُ الْوَلَدَ إلی یوْمِ الْقِیامَهِ باید تا برپایی قیامت این سخن را حاضران و غایبان و پدران به فرزندان برسانند؛ همچنین امام صادق علیه السلام فرمودند: «لَعَلَکَ تَری اَنَّ اللهَ عَزَوجلَ خَلَقَ یوماً اَعظَمَ حُرمَهً مِنهُ، لا وَاللهِ! لا وَاللهِ». شاید فکر میکنی خدا با عظمت تر از روز غدیرخم روزی را خلق کرده است! نه به خدا سوگند ، نه به خدا سوگند، نه به خدا سوگند!.

عظمت عید غدیرخم

روز هيجدهم ذیحجه، از ایام الله و از عیدهای بزرگ اسلام و جهان تشیع، در میان همه روزها، روزی به بزرگی و شرافت آن وجود ندارد. مفضل بن عمر می گوید: از امام صادق علی پرسیدم: برای مسلمانان چند عید است؟ امام صادق علیه السلام فرمودند: چهار عيد. گفتم: عید فطر و عید قربان و جمعه را که از عیدهای بزرگ مسلمانان است می شناسم، ولی عید چهارم کدام است ؟ امام صادق علیه السلام فرمودند: أعظمها و أشرفها يوم الثامن عشر من ذي الحجة و هو اليوم الذي أقام فيه رسول الله (صلی الله علیه و آله) أمير المؤمنين (علیه السلام) و نصبه للناس علماً(الخصال، ج ۱، ص ۲۶۴).

عظیم ترین و شریف ترین عیدها، روز هيجدهم ذیحجه است. و آن، روزی است که پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) على (علیه السلام) را بر پا داشت و او را رهبر و راهنما برای مردم قرار داد. این روز، به خاطر رویداد مهم و سرنوشت ساز تعیین جانشین از سوی خداوند متعال برای پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) عظیم ترین و شریف ترین روز سال محسوب می گردد و دوستداران اهل بیت عالی و مسلمانان حقیقت گرا را غرق در شادی و شادمانی می کند.

بخشی از پیشگفتار کتاب

با مرور اجمالی ادیان الهی و کتب آسمانی به راحتی می توان دریافت که بعد از توحید، موضوعی به پای نبوت و امامت و رهبری جامعه نمی رسد، بلکه توحید حقیقی را نیز باید در بیان رهبران الهی جست وجو کرد. در قرآن و روایات نیز موضوعی مهم تر از امامت و ولایت و وصایت امیرالمؤمنین و ائمه طاهرین با وجود ندارد.

اوج موضوع امامت و ولایت را در جریان غدیر می توان جست وجو کرد، و ریشه همه انحرفات عالم اسلام را نیز در انحراف از جریان غدیر باید دانست. ده اصلاح و صلاح امت هم در بازگشت به غدیر و وحدت پیرامون جریان غدیر و احیای آن و رساندن پیام آن به همه جهانیان است. چرا که خدای بعد از غدیر خم حجت را بر همه تمام کرد. از این رو حضرت زهرا فرمود : خداوند پس از غدیر خم برای هیچ کس عذر و بهانه ای باقی نگذاشته است. امروزه بحران جهان، بحران مدیریت است. جهان اسیر طاغوت هایی است که ملت ها را به سوی پرتگاه بیهویتی می کشانند. از این رو مدیریت جهانی امر مهمی است. و پیغمبر خدا تا در غدیر خم می خواستند این مشکل عالم را حل کنند.

از آنجا که پیغمبر اسلام او خاتم پیغمبران و نبوت و رسالت به آن حضرت ختم شده است، آیا ممکن است بعد از ایشان این عالم تا قیامت رها شود و بدون یک مدیر الهی به حال خود واگذار شود ؟! چنین چیزی از سوی خدای قادر متعال که مهر و رحمتش سراسر عالم را فراگرفته است امری محال است.

غدیر برترین پیام آسمانی

امرولایت و سرپرستی امت آن قدر مهم است که خدای تعالی به پیامبرش که عزیزترین و محبوب ترین خلق عالم در نزد اوست، می فرماید: اگر در ابلاغ ولایت امیر مؤمنان علت کوتاهی کنی، همه رسالت تو زیر سؤال می رود و رسالت خویش را ابلاغ ننموده و آن را به انجام نرسانده ای !

ای پیامبر، آنچه از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شده، ابلاغ کن؛ و اگر نکنی پیامش را نرسانده ای! از این رو امام صادق ع روز غدیر را بزرگ ترین روز در عالم هستی می دانند و به برخی از اصحاب خویش می فرمایند: شاید فکر می کنی خدا روزی با عظمت تر از روز غدیر خم خلق کرده است ! بعد فرمودند: «لا والله لا والله لا والله؛ نه به خدا سوگند، نه به خدا سوگند، نه به خدا سوگند!» |نتیجه زحمات همه انبيا و پیامبر اسلام و در روز غدیر به ثمر نشست. براین اساس خدای تعالی فرمود:

اليوم أكملت لكم دينكم وأتممت علیکم نعمتي ورضيت لكم الإسلام دينا؛ امروز، دین شما را کامل کردم؛ و نعمت خود را بر شما تمام نمودم؛ و اسلام را به عنوان آیین (جاودان) شما پذیرفتم. غدیر خم یک اعتقاد و راه است، سبک زندگی و فرهنگ است. بعثت شروع این راه بود و در غدیر به ثمر نشست، و روز عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام جریان ولایت اهل بیت عالی را تثبیت کرد تا به ظهور امام زمان علیه السلام ختم شود. ان شاء الله !

محتوای کتاب

محتوای کتاب شامل 13 فصل می باشد 1.احیای غدیر 2.استدلال های کوتاه در مسألۀ جانشینی 3.ماه ولایت و امامت(در این فصل مناسبت های ماه ذیحجه بیان شده اند) 4.فضائل غدیر 5.اعمال و آداب عید غدیر(در این فصل بیست و هفت مورد از آداب و اعمال روز عید غدیر بیان گردیده است) 6.زیارت امیرالمؤمنین علیه السلام در روز غدیر 7.واقعۀ غدیر 8 .پس از غدیر 9.متن و ترجمۀ خطبۀ غدیر 10.خطبه هایی دربارۀ غدیر 11.غدیر در کلام اهل بیت علیهم السلام 12.علامه امینی و الغدیر 13.گزارش تصویری فعالیت های غدیری.

فصل اول:

بخشهایی از مطالب این فصل عبارتند از: شعائر دینی، اطلاع رسانی واقعۀ غدیر و شادی درشادی اهل بیت علیهم السلام و شادی در خور شأن، عبادت بی ولایت، عامل وحدت، ابلاغ رسالت، برترین اعیاد، مجالس ذکر، توصیه به ولایت در معراج، همراه با کاروان غدیر

فصل دوم:

بخشهایی از مطالب این فصل عبارتند از: جانشینان پیامبران، ادامۀ مسیر نبوت، امام زمانِ حضرت فاطمه (سلام الله علیها)، نفس پیامبر، حدیث «یوم الدار»، دوازده امام بعد از پیامبر (صلی الله علیه و آله)، سه دلیل برای پیروی از اهل بیت، حقانیت اهل بیت در منابع اهل سنت، اهمیت ابلاغ رسالت

فصل سوم:

روز اول، تولد حضرت ابراهیم خلیل علیه السلام، ازدواج امیرالمؤمنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها، روز هفتم، شهادت امام باقر علیه السلام، روز هشتم روز ترویه، حرکت امام حسین علیه السلام از مکه به سوی کوفه، روز نهم روز عرفه روز دعا و درخواست از خداوند، اربعین موسوی و دهه اول ذیحجه،

روز دوازدهم ذیحجه عقد اخوت بین پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و حضرت علیه علیه السلام، روز سیزدهم ذیحجه اعطای لقب «امیرالمؤمنین» برای علی علیه السلام، روز چهاردهم اعطای فدک به حضرت فاطمه سلام الله علیها، روز پانزدهم ولادت امام هادی علیه السلام، دو یادگار امام هادی علیه السلام زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه، روز هجدهم عید غدیر، و حدیث منزلت

روز نوزدهم اقدام مردم برای بیعت با حضرت علی علیه السلام، روز بیستم تولد امام کاظم علیه السلام، روز بیست و یکم حدیث بساط و آیۀ اولی الأمر، روز بیست و دوم شهادت میثم تمار، روز بیست و چهارم روز مباهله، روز بیست و پنجم نزول سوره هل اتی.

برشی از کتاب

روز هيجدهم ذیحجه، از ایام الله و از عیدهای بزرگ اسلام و جهان تشیع ... در میان همه روزها، روزی به بزرگی و شرافت آن وجود ندارد. مفضل بن عمر می گوید: از امام صادق علی پرسیدم: برای مسلمانان چند عید است؟ امام صادق علیه السلام فرمودند: چهار عيد.

گفتم: عید فطر و عید قربان و جمعه را که از عیدهای بزرگ مسلمانان است می شناسم، ولی عید چهارم کدام است ؟ امام صادق علیه السلام فرمودند:

أعظمها و أشرفها يوم الثامن عشر من ذي الحجة و هو اليوم الذي أقام فيه رسول الله (صلی الله علیه و آله) أمير المؤمنين (علیه السلام) و نصبه للناس علماً(الخصال، ج ۱، ص ۲۶۴)

عظیم ترین و شریف ترین عیدها، روز هيجدهم ذیحجه است. و آن، روزی است که پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) على (علیه السلام) را بر پا داشت و او را رهبر و راهنما برای مردم قرار داد. این روز، به خاطر رویداد مهم و سرنوشت ساز تعیین جانشین از سوی خداوند متعال برای پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) عظیم ترین و شریف ترین روز سال محسوب می گردد.

گزارش تصویری فعالیت های غدیری

غدیر برترین پیام آسمانی

 

غدیر برترین پیام آسمانی

 

غدیر برترین پیام آسمانی

 

غدیر برترین پیام آسمانی

غدیر برترین پیام آسمانی

غدیر برترین پیام آسمانی

غدیر برترین پیام آسمانی

 

«الحمدلله الذي جعلنا من المتمسکین بولاية امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و الائمة المعصومين علیهم السلام»

 

 

ارسال نظرات